سیما تیرانداز بیان کرد:

واکنش سیما تیرانداز به شایعه پراکنی در فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۲:۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۶۸۵۶۶
واکنش سیما تیرانداز به شایعه پراکنی در فضای مجازی
سیما تیرانداز نسبت به این واقعه که واکنش هنرمندان باید در برابر شایعه پراکنی ها چگونه باشد گفت: به نظرم ایجاد شایعات به خصوص در مورد پیش کسوتان بسیار زشت است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیما تیرانداز نسبت به این واقعه که واکنش هنرمندان باید در برابر شایعه پراکنی ها چگونه باشد گفت: به نظرم ایجاد شایعات به خصوص در مورد پیش کسوتان بسیار زشت است. البته شایعه بیشتر در فضای مجازی شکل می گیرد آن هم به دلیلی اینکه تعداد رسانه ها و روزنامه های معتبر پایین آمده است و امکان تایید یک خبر در فاصله ای کوتاه کمتر شده است. روزنامه یا کتاب در حقیقت یک رفرنس معتبر دارد اما فضای اینترنت به این شکل نیست. همه جای دنیا با این قضیه دست به گریبان هستند. در نتیجه زمانی که چنین خبرهایی را می خوانم به سایت های معتبر مراجعه می کنم تا ببینم صحت دارد یا خیر. 

او ادامه داد: ما تا زمانی که از خبری مطمئن نشدیم نباید آن را منتشر کنیم چراکه می تواینم قطع کنندد این زنجیر سست باشیم. به نظرم مقداری در مطالبی که هنرمندان در صفحات شخصی شان م نویسند اغراق شده است و بلافاصله و بدون دلیل آن را بولد می کنند و این اتفاق بدی است که برای آن هنرمند تبعاتی را به همراه دارد. مثلا برای حمید فرخ نژاد چنین اتفاقی افتاده بود و برداشتند بخشی از مصاحبه او را به صورت گزینشی منتشر کردند و مردم احساسی ما هم ناسزاهای زیادی را نثارش کردند.

او اضافه کرد: فضای مجازی هزاران مزیت و خوبی دارد ولی بدی هایی هم دارد؛ مثل ماشینی که سوار می شوید و لباسی که می پوشید که در کنار خوبی هایی که دارد بدی هایی نیز دارد. این هم جزء ذات آن و جدانشدنی است ولی مثل هزاران مسئله دیگر می توانیم با آن مقابله کنیم و آن را اصلاح کنیم. من در نصاحبه ای حرفی زده بودم که آن را طوری بولد کردند که به خاطر آن ناسزاهای زیادی شنیدم. توصیه می کنم تا مردم درباره چیزهایی که می شوند تحقیق کنند و فورا آن را منتشر نکنند.

او بیان کرد: من تا به حال شایعاتی در مورد خودم نشنیدم ولی مصاحبه هایی داشتم که بخشی از آن را بولد کردند و در صفحات اینستاگرمی شان گذاشته اند. من قرار نیست نقش مصلح اجتماعی را داشته باشم یا بقیه ا اصلاح کنم اما تصور می کنم اگر کمی با فکر کاری را انجام دهیم و تحقیق کنیم بعد در مورد آن نظر دهیم کمتر دچار خطا می شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز