کارگردان «یک روز با شعبون»:

رسانه ملی خط قرمزها را تعدیل کند

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۲:۳۴:۲۷
کد خبر: ۷۶۸۵۸۰
رسانه ملی خط قرمزها را تعدیل کند
فاطمه افخمی اردکانی کارگردان مستند «یک روز با شعبون» که در اولین دوره جشنواره تلویزیونی مستند برنده بهترین مستند کوتاه از نگاه مردمی شده است معتقد است که جشنواره تلویزیونی مستند در بالا بردن امید مستندسازان جوان نقش به سزایی دارد و اگر تبلیغات بیشتری برای این جشنواره صورت بگیرد، مخاطبان بیشتری پیدا می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ افخمی اردکانی با اشاره به اینکه در اولین دوره جشنواره تلویزیونی مستند شرکت داشته است، گفت: جشنواره تلویزونی مستند با اینکه جشنواره نوپایی است خیلی زود توانست در دل مستندسازان جا باز کند تا آنجا که در دوره گذشته فیلم هایی شرکت کرده بودند که در جشنواره سینما حقیقت هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: در هر صورت تلویزیون محدودیت های خاص خودش را دارد و نمی تواند هر مستندی را پخش کند اما اگر رسانه ملی بتواند در ایام جشنواره خط قرمزها را تعدیل کنند تا بتوانند همه نوع مستندی را نمایش دهند اتفاق بهتری برای این جشنواره می افتد. 

افخمی اردکانی با اشاره به اینکه این جشنواره باعث بالاتر رفتن رقابت میان فیلمسازان شده است، گفت: جشنواره ها معمولا محدود به سالن های سینما هستند و در نهایت می توانند یک سالن را برای هر مستند پر کنند؛ اما تلویزیون مخاطب زیادی دارد. اگر تبلیغات بیشتری شود و حتی در دیگر شبکه های تلویزیون درباره آن اطلاع رسانی شود، این جشنواره می تواند مخاطبان بیشتری جذب کند.

وی تاکید کرد: جشنواره تلویزونی مستند نیاز به تبلیغات بیشتری دارد تا همه مستندسازان در جریان برگزاری آن قرار گیرند و مستندهایشان را برای نمایش در این جشنواره ارائه دهند. حتی اگر دیگر شبکه ها تیزر فیلم هایی که در این جشنواره به نمایش در می آیند را تبلیغ می کردند، موجب دیده شدن این جشنواره می شود و مردم تشویق می شوند تا این جشنواره را دنبال کنندبهتر ایت علاوه بر شبکه مستند دیگر شبکه های تلویزیونی هم با تبلیغ از این جشنواره کمک کنند تا مخاطبان علاقه‌مند به مستند را در جریان این رویداد بگذارند.

کارگردان مستند «یک روز با شعبون» با بیان اینکه فیلمش در این جشنواره بود به خوبی دیده شد، توضیح داد: فیلم من در جشنواره های دیگری هم شرکت داشت؛ اما در این جشنواره به خوبی دیده شد و مخاطبان زیادی درباره آن از من سوال می کردند. روند خیلی خوبی در این جشنواره وجود داشت، مصاحبه می گرفتند، از شخصیت خود مستندساز و فعالیت‌هایی که کرده صحبت می شد. همه این ها به مستندسازان امید می‌دهد و می تواند روی ادامه راهشان تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه زمان ثابت برگزاری یکی از نکات مهم در این جشنواره است، ادامه داد: اگر جشنواره مستند تلویزیونی هر سال در یک تاریخ مشخصی برگزار شود، مخاطب خاص خودش را پیدا می کند وهر سال بهتر اس شال قبل خواهد شد اگر سالیانه و به شکل منظمی برگزار شود، بسیاری از مستندسازان برای این جشنواره هر سال فیلم خواهند ساخت و حتی تولیداتی مختص برای این جشنواره خواهند داشت. زیرا جازه این جشنواره کمک هزینه‌هایی برای ساخت فیلم بعدی است که برای مستندسازان بسیار مفید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز