در گفت و گوی اختصاصی با برنا عنوان شد؛

دعوای تهیه کننده تلویزیون با بازیگران سریال!

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۱۰:۵۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۸۷۷۱
دعوای تهیه کننده تلویزیون با بازیگران سریال!
با توجه به زمان ساخت سریال «آسمان هوای باران دارد» انتظار می رفت که این مجموعه پیش از این روی آنتن برود. عدم نمایش این مجموعه گلایه ی بازیگران این مجموعه را به همراه داشت که طی گفت و گویی دو تن از بازیگران این مجموعه گلایه های خود را مطرح کردند و تهیه کننده توضیحاتی در خصوص مشکلات پیش آمده ارائه داد.

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در مجموعه تلویزیونی «آسمان هوای باران دارد» نقش یک معاون مدرسه را ایفا کرده‌ام و مسائل خانوادگی که برای دوستش پیش آمده باعث رخ دادن اتفاقاتی در قصه فیلم می‌شود. نقشی که در این مجموعه ایفا کرده‌ام برایم بسیار جذاب و جالب بود که پیچیدگی‌های شخصیتی این کاراکتر من را برای بازی در این سریال ترغیب کرد.

کوثری خاطرنشان کرد: مطمئناً آثاری که توسط شهرام شاه‌حسینی کارگردانی شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همیشه شاهد سریال‌های خوبی به کارگردانی وی بوده‌ایم. «آسمان هوای باران دارد» نیز از آثار خوب این کارگردان خواهد بود، ایشان به خوبی می‌دانند که از بازیگرشان چه می‌خواهند و همیشه راهنمایی‌های مناسبی به بازیگران ارائه می‌دهند، من در سر صحنه فیلمبرداری به خودشان گفتم که راهنمایی‌هایشان بسیار دقیق و کارساز است. شهرام شاه‌حسینی کارگردانی پرانرژی و کاربلد است که اخلاق حرفه‌ای را به خوبی می‌داند.

وی افزود: تصویربرداری این مجموعه اواسط خرداد ماه به پایان رسید و با توجه به اینکه در حال حاضر زمان زیادی از پایان تصویربرداری این مجموعه گذشته به نظر می‌آمد که در نهایت در فصل پاییز با بازگشایی مدارس شاهد پخش «آسمان هوای باران دارد» باشیم اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی همچنان این سریال تلویزیونی پخش نشده است.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: تا جایی که می‌دانم هنوز تدوین و موسیقی این مجموعه انجام نشده است. دلیل این مسأله با توجه به اطلاعات محدودی که دارم به نظر مشکلات تهیه‌کننده با سازمان است که گویا تهیه‌کننده این اثر به دلیل عدم تصویه حساب سازمان این اثر را آماده نمی‌کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» تصریح کرد: متأسفانه شاهد کارهای خوبی در تلویزیون نیستیم. سازمان صدا و سیما بودجه لازم را در اختیار تهیه‌کننده‌های خوب تلویزیون قرار نمی‌دهد و ما به ناچار هر سال در مناسبت‌های مختلف شاهد پخش آثار تکراری مثل «مختارنامه» هستیم. تلویزیون با این شرایط توان رقابت با رسانه‌های دیگر را نخواهد داشت و باید تمهیدات بهتری برای حق مشکلات اندیشیده شود.

کوثری در ادامه این بحث گفت: بازیگران و دیگر عوامل در تئاتر و سینما دستمزدهای میلیاردی بسیار خوبی دریافت می‌کنند اما چرا باید سازمان صدا و سیما توان پرداخت دستمزدهای ساده بازیگران و دیگر عواملش را نداشته باشد. من دستمزدم را در «آسمان هوای باران دارد» دریافت کرده‌ام اما دغدغه بازیگران و دیگر عوامل این مجموعه هیچوقت نمی‌تواند تنها دستمزدشان باشد. همه عوامل ساخت «آسمان هوای باران دارد» مطمئناً علاقه‌مند به دیده شدن این اثر هستند و صدا و سیما باید برای دیده شدن این سریال که می‌تواند بسیار آموزنده و جذاب باشد چاره‌ای بیندیشد و مشکلش را با تهیه‌کننده حل کند.

وی افزود: متأسفانه شهرام شاه‌حسینی در سر این کار بسیار اذیت شد ولی با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در کار وجود داشت ساخت این مجموعه تلویزیونی را به خوبی به پایان رساند. به هر حال همیشه مشکلاتی در تولید وجود دارد که گروه باید با همدلی کار را به سرانجام برسانند. در این مجموعه نیز اختلاف سلیقه بین کارگردان و تهیه‌کننده باعث مشکلاتی شد که با صبوری‌های آقای شاه‌حسینی باعث شد تا در روند تولید مشکلی پیش نیاید و کار به خوبی به سرانجام برسد اما تلویزیون همواره با کم‌لطفی‌هایی که دارد به فراهم شدن موقعیتی مناسب برای پخش و دیده شدن یک اثر توجهی نمی‌کند.

این بازیگر در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که طی سال‌های اخیر بسیاری از تهیه‌کننده‌ها، کارگردانان و بازیگران مطرح تلویزیون که آثار خوبی را تولید کرده‌اند دیگر مایل به همکاری با این رسانه نیستند و در این شرایط تلویزیون هیچگاه قادر به رقابت با شبکه نمایش خانگی یا شبکه‌های ماهواره نخواهد بود.

بازیگر فیلم سینمایی «دندان مار» در ادامه با اشاره به سخت‌گیری‌های تلویزیون اظهار داشت: تلویزیون به شدت دچار سخت‌گیری‌های بی‌مورد شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل دوری هنرمندان قدیمی از تلویزیون همین مسأله است. ما واقعیت جامعه‌مان را در تلویزیون نمی‌بینیم و این طبیعی است که مردم دیگر با آن احساس بیگانگی داشته باشند. سیاست‌های تلویزیون و سخت‌گیری‌هایش به قدری زیاد است که گاه مردم وقتی ما را در خیابان می‌بینند به دورویی محکوممان می‌کنند. تلویزیون به قدری کم کار شده که ما هر سال در ایام محرم فقط شاهد پخش «مختارنامه» هستیم و هنوز پس از سالها سازمان صدا و سیما نتوانسته اثر مناسب دیگری برای این ایام تولید کند. مردم دیگر تلویزیون را دوست ندارند و این اتفاق نشأت گرفته از سیاست‌ها و انتخاب‌های غلط رسانه ملی ما است.

وی افزود: سریال «آسمان هوای باران دارد» با مضمون و محتوایی خانوادگی می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های پخش شده در سال جاری باشد که مطمئناً قصه‌هایی که در این سریال روایت می‌شود دغدغه‌هایی هستند که هزاران انسان در جامعه ما با آنها مواجه هستند. واقعاً درست نیست که به خاطر مشکل یک نفر با سازمان صدا و سیما زحمات 40 یا 50 نفر از بین برود. شهرام شاه‌حسینی از بهترین کارگردانان تلویزیون است که امیدوارم در آینده آثار بیشتری از ایشان ببینیم و ایشان نیز امیدوارم در انتخاب عوامل ساخت آثارشان بیشتر دقت کنند.

همچنین در گفت و گو با علی عمرانی دیگر بازیگر این سریال در خصوص همکاری با شهرام شاه حسینی گفت: از یک طرف خوشحالم که در این مجموعه با عوامل هنری و فنی بسیار حرفه ای زیر نظر کارگردانی کاربلد و حرفه‌ای‌تر همکاری داشتم و بسیار متاسف از ناشیگری و بی‌علاقگی تهیه کننده مجموعه که از شروع تا پایان محل فعالیت خلاقانه کارگردان و گروه بود. من همه جور تهیه کننده دیدم ولی ایشان نوبری بودند ماشالله.

عمرانی در خصوص بهتر شدن اوضاع مالی تئاتر نسبت به تلویزیون عنوان کرد: من از اوضاع مالی تئاتر و تلویزیون بی‌خبرم فقط می‌دانم هنرمندان واقعی حال خوبی ندارند.

علی عمرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به حساسیتی که اصولا در کار، شخصیت پردازی و قصه دارید، از نظر شما جان و رمق سریال به لحاظ فیلمنامه چطور بود گفت؟ بعد از پخش مجموعه مطمئنم بینندگان محترم با من هم نظر خواهند بود. فیلمنامه نسبتا خوب، با گروه حرفه‌ای و کارگردان کار‌بلد. ای کاش در انتخاب تهیه کننده هم دقت بیشتری صرف می‌شد.

عمرانی در پاسخ گفت: من همیشه منتظر نمایشنامه و فیلمنامه خوب می‌مانم. فقط انتخاب خوب و شایسته برای بازیگران احترام می‌آورد.

در پی انتشار گلایه های فریبا کوثری و علی عمرانی، دو تن از بازیگران مجموعه تلویزیونی «آسمان هوای باران دارد» از تهیه کننده این سریال به دلیل عدم پخش آن، با امیر پوررحمانی تهیه کننده سریال «آسمان هوای باران دارد» گفت و گویی داشتیم که در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: قطعا پخش نشدن سریال دلیلی دارد. ریاست سازمان صدا و سیما نامه ای زدند که سریال از نظر محتوایی مشکل دارد. این مسئله را در مصاحبه های دیگری هم عنوان کرده بودم. این مشکلات باید برطرف شوند چراکه در نهایت من به عنوان تهیه کننده مجموعه باید پاسخگو باشم.

 

پوررحمانی اضافه کرد: علی عمرانی هنوز هشت رو از پایان قراردادش باقی مانده بود که جلوی دوربین نیامد و گفت دستمزد ماه بعدی من را بدهید تا بیایم. حتی خانم کوثری هم تمام دستمزدشان را دریافت کرده اند.

پوررحمانی با اشاره به زمان اضافه شدن ناظر کیفی به این مجموعه بیان کرد: اواخر تصویربرداری پروژه ناظر کیفی آمد. جانبازی که در این سریال طراحی شده است آن جانبازی که باید از دفاع مقدس نشان دهیم، نیست و برخی مشکلات محتوایی از این دست وجود دارد که باید برطرف شود.

تیه کننده سریال «آسمان هوای باران دارد» افزود: همیشه سعی کردم علیه بازیگران مصاحبه نکنم اما تصور می کنم زمانی که می گویند از تهیه کننده راضی نیستیم کمی ناعادلانه حرف زدند. بازیگر حق دارد کارش دیده شود ولی نه زمانی که حقوق شان را قبل از اتمام تصویربرداری تحویل می گرفتند و اگر کمی تاخیر داشت همین بازیگران جلوی دوربین نمی‌آمدند! سازمان صدا و سیما نوسان مالی دارد و پول را دیر پرداخت می کردند؛ زمانی که پول بازیگران دیر واریز می شد پنج روز کار را تعطیل می کردند.

امیر پوررحمانی با توجه به معضلات و مشکلات این پروژه یاآور شد: متاسفانه بازیگران جوی را ایجاد کردند و کارگردان هم آن ها را همراهی کرد. شهرام شاه حسینی 10 روز کار را تعطیل کرد. چندبار کارگردان بدون هماهنگی اسم سریال را تغییر داده است. هرکس هرکاری دوست دارد انجام می دهد در نهایت هم مصاحبه می کنند که از تهیه کننده راضی نیستیم. ما معضلات زیادی برای این سرلاه داشتیم.

وی اضافه کرد: صدا و سیما پخش این سریال را آذرماه اعلام کرده است من پس دلیلی برای این صحبت ها وجود ندارد. هر تهیه کننده ای دوست دارد کارش پخش شود ولی اگر مشکلی پیش بیاید باید منِ تهیه کننده پاسخگو باشم نه بازیگری که به خاطر دریافت پولش، وادار به فروش ماشینم شدم! علی عمرانی گفت اگر پیام واریز پول به حساب من نیاید جلوی دوربین نمی‌آیم.

پوررحمانی با اشاره به زمان اولیه پخش سریال خاطرنشان کرد: ابتدا خواستند سریال ایام محرم و صفر پخش شود ولی من اجازه ندادم چون ممکن است دیده نشود. ای کاش اول از من می پرسیدند بعد مصاحبه می کردند. اگر جوابم قانع کننده نبود بعد این صحبت ها را مطرح کنند.

امیر پوررحمانی در پایان مطرح کرد: در حال حاضر در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی هستیم و تلاش می کنیم با دقت این مسائل را برطرف کنیم تا زمانی که روی آنتن رفت با مشکل مواجه نشویم چراکه وقتی سریال روی آنتن می رود تازه گلایه کردن از آن شروع می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز