مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت:

سرانه فرهنگی مردم تهران در مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افزایش می‌یابد

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۲:۳۸:۰۴
کد خبر: ۷۶۹۴۱۹
سرانه فرهنگی مردم تهران در مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افزایش می‌یابد
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: «ما در حال افزایش سرانه‌های فرهنگی در اراضی عباس‌آباد هستیم و با تشکیل شوراهای فکری در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، گردشگری، رسانه و.. تلاش شده است این مجموعه تبدیل به قطب و قلب فرهنگی پایتخت شود.»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سید محمد حسین حجازی در ادامه افزود: «اگر ما به تولید محتوا و افزایش سرانه فرهنگی در شهر اعتقاد نداشته باشیم، به طور طبیعی وقت‌مان به هدر خواهد رفت و در آینده با مشکلاتی رو به رو می‌شویم.»

وی ادامه داد: «بنای ما بر این است که بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را به اتمام برسانیم و از ذخیره‌ای که این نظام برای اراضی عباس‌آباد ایجاد کرده است، استفاده کنیم.»

حجازی با اشاره به اجرای میدانی نمایش رسول در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تاکید کرد: «در کارهای مذهبی نباید اشاره مستقیم صورت بگیرد و این نمایش جزو یکی از کارهای اخلاقی و وطنی است؛ یعنی هم گریزی به آسیب‌های اجتماعی شهر تهران زده است و هم فضای مذهبی و آیینی شهر را به تصویر کشیده است.»

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: «نمایش «رسول» بهانه است. بهانه‌ای برای بسترسازی ظرفیت‌های عمیق مجموعه. نمایش بزرگ رسول در ادامه فعالیت‌های پرمخاطب اراضی عباس‌آباد طرح‌ریزی شده است؛ برنامه‌هایی مانند شادپیمایی جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی، کنسرت خیابانی محمد معتمدی و یا اهتزاز پرچم یک هزار متری اباعبدالله حسین (ع) همزمان با شب اول محرم که با استقبال هیات‌های مذهبی برگزار شد.»

حجازی با اشاره به این نکته که ما شرایط همکاری با گروه‌های فرهنگی و هنری که تخیل و تامل لازم را در اجرای کارهای کلان دارند؛ فراهم می‌کنیم، افزود: «انجام چنین کاری در جامعه امروز ما به شدت احساس می‌شود؛ نمایش‌هایی با محتوای غنی که بتواند منجر به بسترسازی مفاهیم اخلاقی در جامعه شود. یکی از حلقه‌های مفقوده امروز جامعه اهتمام و توجه حداقلی به مفاهیم اخلاقی است. نسل‌های سوم و چهارم به این نمایش نیاز دارند و مخاطب ما باید آنها باشند و بدانند چه اتفاقاتی در اطراف‌شان می‌افتد و چه موضوعاتی باعث تغییر سرنوشت شهر و کشورشان می‌شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز