اهمیت قصه پردازی در سینما و تلویزیون (بخش سوم)؛

نویسنده ها کم کاری می کنند/ گاهی رویا پردازی نویسندگان فیلم یا سریال می شوند!

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۶۹۶۳۶
نویسنده ها کم کاری می کنند/ گاهی رویا پردازی نویسندگان فیلم یا سریال می شوند!
"قصه پردازی" در فیلم های سینمای و سریال های تلویزیونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی در حال حاضر کمتر شاهد فیلمنامه کیفی هستیم که تمام قواعد یک درام استاندارد رسانه ای مثل تلویزیون را رعایت کرده باشد. در بخش اول و دوم این گفت و گو با حامد عنقا و علی اکبر ثقفی در این خصوص صحبت کردیم در ادامه و در بخش سوم با امیرحسین شریفی هم کلام شدیم که در ادامه از نظر می گذرانید.

امیرحسین شریفی تهیه کننده سریال «شب دهم» در خصوص اهمیت قصه پردازی به خبرنگار برنا اینگونه گفت: قصه هایی که ساخته می شوند بسیار دور از واقعیت جامعه هستند و بیشتر از تخیل نویسنده برمی آید تا واقعیت یک جامعه. نویسنده ها در تخیلات خود متن هایی را می نویسند و برخی دیگر از دوستان ما آن ها را به تصویر می کشند.

وی اضافه کرد: به نظر من نویسندگان باید در رابطه با داستان هایی که به نگارش در می‌آورند بیشتر تحقیق کنند چراکه زندگی مردم ما پر از قصه‌هایی است که هم برگرفته از واقعیت جامعه است و هم پیام اخلاقی برای بیننده خود دارد اما متاسفانه در این زمینه همه ما کم کاری می کنیم.

تهیه کننده «روزهای بی قراری» عنوان کرد: کم کاری و کم دانش بودن و حتی شعاری کار کردن برخی از دوستان نویسنده باعث می شود اکثر فیلم ها و سریال های ما با رویاپردازی همراه شوند. البته در این بین محدودیت ها هم بی تاثیر نیستند.

شریفی یادآور شد: برخی محدودیت ها مانع از ساخت یک سریال یا فیلم موفق می شود مثلا ما رویدادی را که در خیابان می‌بینیم نمی‌توانیم به تصویر بکشیم چراکه محدودیت‌های زیادی وجود دارد و دچار سانسور می شوند. حتی برخی از فیلم ها و سریال ها ممکن است حدود 50درصد دستخوش تغییرات شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز