روایت شبکه چهار از آواها و نواهای سوگ در بستر فرهنگی ایران

ناشنیده های استاد مراتب در «شب موسیقی»

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۸:۴۲:۰۰
کد خبر: ۷۶۹۷۶۰
ناشنیده های استاد مراتب در «شب موسیقی»
در شب موسیقیایی «شب های هنر» آواها و نواهای سوگ در بستر فرهنگی ایران بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «شب موسیقی » این هفته از شب های هنر با اجرای رضا مهدوی، میزبان اساتید حوزه موسیقی،  دکتر محسن جلیلی آهنگساز و محقق و پژوهشگر و سید محمد میر زمانی آهنگساز و رهبر ارکستر خواهد بود و به تبیین «موسیقی آیینی و فرهنگ موسیقی عاشورایی در ایران» خواهد پرداخت.

موسیقی سوگ در ایران بیش از 3 هزار سال قدمت دارد و در قالب های مختلفی همچون مرثیه خوانی، شبیه خوانی، پرده خوانی و ... در مناسبات مذهبی و آیینی، همراه با ادوات مختلف موسیقی در مناطق گوناگون کشور اجرا می شود.

«ناشنیده ها»ی این هفته  با صدای پیشکسوت این حوزه  استاد مراتب ، دو کلیپ با صدای استاد قاسم رفعتی ودکتر حسام الدین سراج با محوریت محرم و واقعه کربلا.، گفتگو با استاد سید علی سادات رضوی و سعید اردیانی درخصوص آسیب شناسی نواهای محرم و مداحی به همراه دو اجرای ارکسترال از ارکستر کعبه عشق به رهبری سعید اردیانی با اجرای محمد هاشم احمد وند و مهیار شادروان و آیتم «چهل سالگی» در باره آواها و نواهای محرم از دیگر بخش های این برنامه شبانه در روز یکشنبه 6 آبان ماه است.

«شب های هنر» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

نظر شما
پرونده ویژه