این بار در مقام تهیه‌کننده؛

اسپیلبرگ بار دیگر سراغ «به رنگ ارغوان» رفت

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۳:۰۴:۳۰
کد خبر: ۷۷۱۸۲۴
اسپیلبرگ بار دیگر سراغ «به رنگ ارغوان» رفت
استیون اسپیلبرگ پس از ۳۳ سال از ساخت درام سینمایی «به رنگ ارغوان»، این بار در مقام تهیه‌‌کننده این فیلم را به شیوه موزیکال جلوی دوربین می‌برد.

​به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «به رنگ ارغوان» بر اساس رمانی از «الیسن واکر» که قبلا فیلمی بر مبنای آن توسط اسپیلبرگ ساخته شده و تئاتر موزیکال آن هم در برادوی به روی صحنه رفته است، حالا در همکاری جدید اسپیلبرگ و وینفری، فیلم موزیکال می‌شود.

اُپرا وینفری، کوینسی جونز و اسکات سندرز که با هم نسخه تئاتری برادوی این اثر را کار کرده بودند، حالا این اثر را برای پرده بزرگ سینما می‌سازند. استیون اسپیلربگ هم در مقام تهیه‌کننده در پشت این کار حضور دارد. هر دوی فیلم و تئاتر این اثر با اقتباس از رمان آلیس واکر که در سال ۱۹۸۲ نوشته، ساخته شده‌اند.

داستان این فیلم در مورد زنی به نام «سِلی» است که در فقر شدید در جنوب آمریکا رشد می‌یابد و از سوی ناپدری، همسرش و دیگران در زندگی‌اش با رفتار بسیار خشن مواجه می‌شود.

واکر بخاطر این رمان برنده جایزه پولیتزر شد. «ووپی گلدبرگ» در فیلم اسپیلبرگ که براساس این رمان ساخته شد در نقش «سِلی» ظاهر شد. این فیلم در ۱۱ بخش نامزد اسکار شد که البته در هیچ بخشی موفق به کسب جایزه اسکار نشد. اُپرا وینفری هم از بازیگران این فیلم بود که نامزد اسکار شده بود.

تئاتر موزیکالی هم که براساس این رمان ساخته شد در سال ۲۰۵ به صحنه برادوی رفت و در ۱۱ بخش نامز جایزه «تونی» شد. همین نمایش در سال ۲۰۱۶ مجددا به روی صحنه رفت که در دو بخش هنرپیشگی نقش اصلی زن جایزه تونی به «سینتیا اریوو» رسید. این موزیکال همچنین دو جایزه «گِرَمی» و «اِمی» را نیز دریافت کرد.

نظر شما