​با حضور رییس سازمان بسیج هنرمندان و استاد عباس اخوین؛

نمایشگاه «نی ناله» افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۳:۵۹:۴۱
کد خبر: ۷۷۱۸۶۵
نمایشگاه «نی ناله» افتتاح شد
به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «نی ناله» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با حضور اساتید و هنرمندان مطرح خوشنویسی در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران گشایش یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تعداد 68 اثر از 68 هنرمند در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفتند که این آثار در قالب خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط معلی، سفیر و کرشمه و نقاشی خط است و اثری از استاد عباس اخوین نیز در بین آثار دیگر به چشم می خورد.

امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در افتتاحیه نمایشگاه «نی ناله» گفت: سازمان بسیج هنرمندان سعی دارد در رشته های مختلف هنری فعالیت های بزرگ و ارزنده ای را در راستای ترویج هنر ایرانی اسلامی به مرحله عمل برساند.

وی افزود: این نمایشگاه بخشی از فعالیت‌های انجمن خوشنویسان بسیج هنرمندان است که به طور همزمان در ۱۰ استان کشور از جمله تهران، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، قم، فارس، چهار محال و بختیاری، همدان، قزوین و مازندان افتتاح شده و تا ۱۴ آبان برگزار می‌گردد.

داود نیکنام مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان با حضور در افتتاحیه نمایشگاه «نی ناله» عنوان کرد: اساتید گرانقدر و هنرمندان جوان عرصه هنر خوشنویسی و نقاشیخط با ارادتمندی قلمشان ، پیوندی عاشقانه با مولایشان حسین بن علی علیه السلام برقرار کرده اند که نمایشگاه «نی ناله» حاصل این قرار عاشقانه است و شور و مستی وصف ناپذیری که درگالری رسول مهرتهران  شکل گرفت به یقین عنایت مولایمان حضرت سیدالشهداء (ع) بود وبس.

عباس اخوین چهره مطرح خوشنویسی کشور نیز طی بازدید از نمایشگاه درباره کیفیت آثار و نحوه برگزاری اظهار کرد: از دیدن آثار شگفت زده شدم. هنر خوشنویسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است، حضور فعال بانوان هنرمند نیز از نقاط قوت نمایشگاه نی ناله بود.

عسگر محمدی تبار، محمدصادق احدپور، اسماعیل نیک بخت، حجت الله اسدی، علی مرزی، محمدعلی قربانی، ازهار شرکاء، ابراهیم غفاری یقین، صالح ریاحی، محمدمهدی میرزایی، احمد آریامنش، محمدعلی عشقی، حسن ریاحی، غلامحسین الطافی، مجید فدایی منش، خلیل رسولی، عظیم فلاح  و استاد ایرانمنش از دیگر اساتید برجسته خوشنویسی و نقاشیخط بودند که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور پیدا کرده و از آثار دیدن کردند.

گفتنی است؛ نمایشگاه نی ناله به مناسبت اربعین حسینی برپا شده و تا ۱۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز