از کانال اردوی شبکه سحر؛

مستند «گزارش یک گروگان گیری » پخش می شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۷:۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۷۱۹۵۲
مستند «گزارش یک گروگان گیری » پخش می شود
مستند «گزارش یک گروگان‌گیری» درباره حمله تروریستی سال ۱۳۵۹ به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن است که از کانال اردوی شبکه سحر به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند، بازخوانی یک رخداد مهم تاریخی آست.در روز 10 اردیبهشت 1359، گروهی متشکل از شش فرد مسلح که خود را از اعضای سازمان سیاسی خلق عرب معرفی می کردند، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن حمله کردند و 17 کارمند سفارت، 8 مراجعه کننده و یک پلیس دیپلماتیک را به گروگان گرفتند.

این مستند نشان می دهد که گروگان‌گیری که شش روز به طول انجامید درنهایت با دخالت نیروهای ویژه بریتانیا (اس. آ. اس) با کشته شدن ۵ نفر و دستگیری یک نفر از اشغالگران و آزادی ۲۶ گروگان به پایان رسید.

مستند «گزارش یک گروگان‌گیری» علاوه بر استفاده از صحنه‌های بازسازی‌شده از حمله به سفارت ایران در لندن در گفت و گو با غلامعلی افروز کاردار وقت سفارت ایران در لندن، مصطفی کرکوتی خبرنگار روزنامه لبنانی السفیر، علی عزتی رایزن فرهنگی وقت ایران در انگلیس، سیم هریس خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی و همچنین ترور لاک نگهبان وقت سفارت جمهوری اسلامی ایران  که همگی به گروگان گرفته‌شده بودند و همچنین  مکس ورنون مسئول مذاکره‌کننده با گروگان گیرها و ... به مشروح این حادثه تروریستی پرداخته است.

این مستند درسال 1394 دردفتر نمایندگی صداوسیما در لندن تولید شده وبا مدیریت دوبلاژ زهرا کیانی پور و ترجمه هاشم علی، دراستودیوی دوبلاژ شبکه سحر به زبان اردو دوبله گردیده است.

مستند «گزارش یک گروگان‌گیری»امروز یکشنبه 13 آبان، ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز