برای دو مستند پرس تی وی؛

نامزدی دریافت جایزه اصلی جشنواره رشد مشخص شدند

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۳:۴۸
کد خبر: ۷۷۲۱۰۹
نامزدی دریافت جایزه اصلی جشنواره رشد مشخص شدند
دو مستند از تولیدات شبکه پرس تی وی موفق به راهیابی به رقابت نهایی بخش مستند چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستندهای «ایران عالی است» (Iran is Great) محصول 2015 و «دشت سوزان» (Blazing Dasht) محصول 2016 به کارگردانی شهریار عظیمی نامزد دریافت جایزه اصلی بخش مستند جشنواره فیلم رشد هستند که 25 آبان تا 2 آذر سال جاری به همت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران برگزار خواهد شد.

مستند «ایران عالی است» (Iran is Great)، داستان چند خانواده جهانگرد اهل آلمان، رومانی و فرانسه را روایت می‌کند که با ماشین ون خود دائم در حال سفر به دور دنیا هستند و این بار با وجود همه هشدارها از طرف دولت و خویشاوندان، قصد سفری 3 روزه به ایران را دارند.

این مستند با مدت زمان 47 دقیقه داستان حضور آنها در ایران را روایت می کند که طی آن مدارک شناسایی آنها ابتدای سفر ربوده می‌شود و سفر سه روزه آنها 5 ماه به طول می انجامد و همین مساله بهانه‌ای می شود برای آشنایی بیشتر آنها با مردم، فرهنگ و طبیعت زیبای ایران. 

مستند «دشت سوزان» (Blazing Dasht) که سال گذشته موفق به راهیابی به مرحله رقابت نهایی جشنواره بین المللی فیلم کالیفرنیا و جشنواره فیلم دیویس چاینیز شده است نیز به روایت حضور حدود 30 نفر از ورزیده ترین و دنیا دیده ترین دونده های ماراتن از سراسر دنیا در ایران می پردازد.

این افراد که تجربه دویدن و پیمایش کویرها و صحراهای زیادی را در کارنامه خود دارند به ایران آمده اند تا در چالشی بزرگ، مسیری 250 کیلومتری را در کویر لوت ایران که به عنوان اثر طبیعی جهانی ثبت شده است، بدوند.

این مستند داستان دوندگانی از سراسر دنیا را به تصویر کشیده است که بدون توجه به هشدارهای کاذب و دروغ در مورد خطرات سفر به ایران و منطقه جنوب شرقی کشور، برای اولین بار به ایران و به کویر زیبای لوت که در سال های پیش رکورد دار گرمترین نقطه کره زمین بوده است، سفر کرده اند تا در چالشی بزرگ، مسیری 250 کیلومتری را در کویر لوت ایران بدوند.

بر اساس این گزارش این دو مستند محصول شبکه پرس تی وی، نامزد دریافت جایزه اصلی بخش مستند جشنواره فیلم رشد هستند که 25 آبان تا 2 آذر در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز