میزبانی شبکه چهار از شاهین فرهت و محسن الهامیان

یادی از «ذوالفنون» در شب موسیقی/ شناخت فرهنگ شنیداری و ذائقه موسیقایی

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۲۱۱۶
یادی از «ذوالفنون» در شب موسیقی/ شناخت فرهنگ شنیداری و ذائقه موسیقایی
در شب موسیقیایی «شب های هنر»، یکشنبه شب با حضور اساتید موسیقی ، به «فرهنگ شنیداری و ذائقه موسیقایی» پرداخته می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رضا مهدوی مجری کارشناس شب موسیقی یکشنبه شب (12 آبان ماه) میزبان دو آهنگساز بنام، دکتر شاهین فرهت و استاد محسن الهامیان می شود.

فرهنگ شنیداری هر ملت تحت تأثیر چه عواملی است ؟ آیا تولیدات موسیقیایی پاسخگوی ذائقه شنیداری مردم هستند ؟ روند انتشار آلبوم ها و مجوزها، میزان نقش رسانه ملی در فرهنگ موسیقیایی و شنیداری،  استانداردها و شاخص های کیفیت آثار هنری در عرصه موسیقی از جمله مباحثی است که این دو چهره شناخته شده در حوزه آهنگسازی به آنها پاسخ می دهند.

علاوه بر صحبت ها و نظرات دو میهمان، مخاطبان از  نظرهای دکتر حمید رضا دیبازر استاد دانشکاه، آهنگساز و محقق موسیقی و فرید حامدی طراح پوستر و طراح جلد  حدود 300 آلبوم موسیقی و مشاور فرهنگی سازمان ملل در سال 2012  در خصوص موضوع برنامه بهره مند خواهند شد.

پخش قطعه «دماوند» و قطعه «گلدوزی» با آهنگسازی محسن الهامیان و به خوانندگی «پرواز همای» به عنوان آیتم ناشنیده هفته ،قطعه دو نوازی سه تار مرحوم «ذوالفنون» و تنبک مرتضی اعیان و آیتم «چهل سالگی» از دیگر بخش های برنامه «شب موسیقی» خواهد بود.

«شب های هنر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 ،هر شب با یک تیم تهیه و اجرا به سراغ «تئاتر»، «موسیقی»، «شعر»، «کتاب» و «سینما» می رود.

نظر شما