گفت وگوی اختصاصی عوامل نمایش «دل سگ» با برنا (بخش دوم)؛

درد دل سگ با زن و شوهر خوشبخت!

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۳:۴۶:۵۸
کد خبر: ۷۷۲۳۱۳
درد دل سگ با زن و شوهر خوشبخت!
این روزها نمایش «دل سگ» به کارگردانی آیلین کیخایی روی صحنه تماشاخانه مهرگان است و اجرای متفاوت و ساختار رئالیته ای که برای این نمایش در نظر گرفته شده است ما را بر آن کرد که با عوامل این نمایش نشستی داشته باشیم و از چند و چون این نمایش با حضور آیلین کیخایی کارگردان، کیوان محمودنژاد و سمانه اسماعیلی بازیگر، اطلاع پیدا کنیم. در بخش اول این گزارش صحبت های کارگردان نمایش آیلین کیخایی را از نظر گذراندیم در این بخش صحبت های دو بازیگر «دل سگ» کیوان محمودنژاد و سمانه اسماعیلی را از نظر می گذرانیم.

کیوان تو بگو که بازی برای همسرت لذت بخش است یا سخت؟

کیوان محمودنژاد: دوست دارم چون احساس می کنم در کاری که متعلق به خودم است بازی می کنم همانطور که تمام زندگیم را با همسرم شریکم. زمانی که آیلین از من می خواهد بازی کنم با جان و دل این کار را انجام می دهم. بارها با هم در این باره بحث کردیم اما وقتی با هم کار می کنیم دقیقا زندگی مان را سپری می کنیم.

در انتخاب نمایشنامه به آیلین کیخایی مشورت می دهی چون احتمالا تو هم باید در آن نقشی را ایفا کنی...!

نه واقعا به این شکل نیست که من حتما ایفاگر نقشی باشم. چند سال پیش آیلین نمایشنامه ای را با عنوان «مخاطب خاص» نوشته بود که خودم به او پیشنهاد دادم حمیدرضا پگاه بازی کند که اتفاقا اجرای موفقی هم بود. تصور می کنم از نظر ذهنی آنقدر بزرگ شدیم که اهمیتی ندارد من کجا باشم بلکه اتفاقی که می افتد مهم است.

حضور+عوامل+نمایش+دل+سگ+در+خبرگزاری+برنا (1)

تو ورژن قبلی نمایش «دل سگ» را دیده بودی؟

نه متاسفانه ندیدم.

چندبار اجرا شده است؟

دو بار در تئاترشهر و ایرانشهر اجرا شدند که در اجرای سال 93 امیرجعفری در آن به ایفای نقش می پرداخت.

من روز اول به آیدین گفتم که اگر جوان تر بودم و کیوان بیست سال پیش بودم حتما نقش سگ را  خودم بازی می کردم چراکه بسیار وسوسه کننده و به عبارتی شاه نقش است. واکنش محمد یعقوبی در خصوص نقش سگ برای من خیلی جالب بود و زمانی که از بازی ایمان اصفهانی تعریف می کردم  می گفتند بیش از این هم نباید انتظار داشت بالاخره شاه نقش است.

آیلین کیخایی: آقای یعقوبی سر تمرین ما نبودند و ما سعی میکردیم فیلم های تمرین ها را برای او بفرستیم. او فیلم ها را می دید و به ما کمک زیادی می کردند.

حضور+عوامل+نمایش+دل+سگ+در+خبرگزاری+برنا

فضای سرد حاکم در کار قاعدتا می تواند برای تماشاگر خسته کننده باشد اما حضور کارکتر "سگ" کمک می کند تا تماشاگر را پای نمایش نگه دارد. کیوان در مورد بازیت باید بگویم که به نظرم در چند نمایشی که از تو دیدم این بهترین بازی تو بوده است. در مورد کارکتر و نقشی که بازی کردی صحبت کن...

امتیازی که من نسبت به دیگر بازیگران دارم این است که کارگردان را مدام در کنارم دارم و می توانم در مورد نقش با او صحبت کنم البته که محمد یعقوبی به خوبی این متن را نگارش و به نمایشنامه تبدیل کرده تا جایی که نیازی به تغییر از جانب من نبود ولی حضور آیلین کیخایی به عنوان همسرم در کنار من تاثیر زیادی داشت.

در این نمایش برای اولین بار مشاوره آنلاین اتفاق افتاد و سعی کردیم آن را انتشار دهیم. ما زمانی که از محمد یعقوبی درخواست کردیم به ما مشاوره آنلاین بدهد در پاسخ گفت اتفاقا در ذهنم بود که کارگردانی آنلاین انجام دهم. خیلی از کارها را او برای اولین بار انجام داده پس این نکته بسیار  می تواند حائز اهمیت باشد. در نهایت باید بگویم که من آدم خوشبختی هستم که آیلین کیخایی را دارم و از او مشورت می گیرم، خوشبختم که سمانه اسماعیلی را دارم که 24ساعته متن را حفظ می کند و روی صحنه می برد. این ها ثروت من هستند.

 

خانم اسماعیلی شما 24 ساعته به این کار اضافه شدید قطعا درآوردن یک نقش در این زمان کوتاه کار آسانی نیست. در این باره صحبت کنید...

سمانه اسماعیلی: من ابتدا دستیار کارگردان بودم و اجرا را می دیدم در واقع خیلی از فضا دور نبودم. مهم تریم مسئله این است بدانم در چه اتمسفری بازی می کنم که آن را می دانستم. سخت ترین کار  روزهای اول این بود که بازی بقیه دوستان را خراب نکنم. تصور می کنم تا الان اجرای معمولی داشتم یعنی خراب نکردم ولی خیلی بهتر این هم می توانم باشم. شب اول بخشی از دیالوگم را فراموش کردم ولی آقای محمود نژاد کمک کردند و به نوعی نجاتم دادند.

در حال حاضر کاری انجام می دهی؟

نه فقط سر کار «دل سگ»هستم.

وضعیت فروشتان چطور است؟

آیلین کیخایی: به طور میانگین اگر از صد حساب کنیم بین 50 تا 70 درصد فروش داریم.

و به عنوان آخرین حرف...

کیوان محمودنژاد: از مدیریت تماشاخانه مهرگان تشکر می کنم که به ما کمک کردند.

حضور+عوامل+نمایش+دل+سگ+در+خبرگزاری+برنا (6)

حضور+عوامل+نمایش+دل+سگ+در+خبرگزاری+برنا (4)

حضور+عوامل+نمایش+دل+سگ+در+خبرگزاری+برنا (7)

نظر شما