در واکنش به نامه کانون کارگردانان؛

بنیاد سینمایی فارابی به ابهام‌ها پاسخ می‌دهد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۷:۲۳
کد خبر: ۷۷۳۰۸۲
بنیاد سینمایی فارابی به ابهام‌ها پاسخ می‌دهد
بنیاد سینمایی فارابی، در واکنش به نامه‌ کانون کارگردانان که روز شنبه منتشر شد قرار است فردا سه‌شنبه اطلاعیه‌ای منتشر کند و به ابهام‌ها پاسخ دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بنیاد سینمایی فارابی، در واکنش به نامه‌ کانون کارگردانان که روز شنبه منتشر شد قرار است فردا سه‌شنبه اطلاعیه‌ای منتشر کند و به ابهام‌ها پاسخ دهد.

کانون کارگردانان در نامه‌اش خواستار شفاف‌سازی بنیاد فارابی و اعلام اسامی اعضای شوراهای مختلف فارابی از تصویب وام تا شوراهای مشورتی شده است. کانون همچنین به دنبال پاسخ این پرسش است که آیا اعمال نظرات اعضای شوراهای فارابی برای فیلم‌سازان الزامی است یا اختیاری؟ و آیا نپذیرفتن نظرات این شوراها مانعی در جلب حمایت‌های عام و خاص بنیاد فارابی یا معرفی برای دریافت وام و تسهیلات بانکی خواهد بود یا خیر.

علیرضا تابش به ماهنامه «فیلم» گفت: «یکی از سینماگران ما واژه ممیزی را در مورد بنیاد فارابی به کار برده بود، اما بنیاد مثل یک کمپانی فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌هایی را که برای جلب سرمایه و حمایت به آن رسیده، به شوراهایی می‌سپارد تا بخوانند و نظر بدهند. مثل هر کمپانی فیلم‌سازی دنیا که در این مورد از نظرهای مشاورانی استفاده می‌کنند. این حق هر کمپانی فیلم‌سازی و از اصول این کار است. اعضای شوراهای مشورتی فارابی از صنوف مختلف سینمایی هستند.» علیرضا تابش توضیح بیش‌تر را به اطلاعیه‌ای موکول کرد که فردا منتشر می‌شود؛ اطلاعیه‌ای که معلوم نیست آیا فهرست اعضای شوراها هم در آن خواهد بود یا فقط حاوی توضیحات بنیاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز