در شبکه ۴؛

ترسیم «الگوی پیشرفت ایران»

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۰:۳۶:۰۲
کد خبر: ۷۷۴۸۴۷
ترسیم «الگوی پیشرفت ایران»
هجدهمین قسمت از برنامه «پیشران» شبکه چهار، سه شنبه شب ( ۲۲ آبان ماه) با موضوع «الگوی پیشرفت ایران» به روی آنتن می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «پیشران» این هفته به بررسی آسیب شناسی الگو نویسی و سند نویسی در زمینه توسعه و نقش مرکز الگو در تقویت مبانی الگوی پیشرفت و نقش صاحب نظران در تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت می پردازد.

از منظر اقتصادی، فرایند توسعه کشورهای در حال توسعه قطعا بدون برنامه ریزی میسر نیست. این برنامه ریزی در ارکان تصمیم گیر هر کشور اتخاذ شده و تبدیل به قانون و سند بالادستی می گردد که در کشور ما نیز سیاستهای کلی و ابلاغیه های رهبری از این جنس می باشد.

اهمیت موضوع توسعه و پیشرفت در کشور ما بیش از سایرین برای سیاستگذاران محل تامل بوده تا جایی که سال ۱۳۸۷ دهه پیشرفت و عدالت مدنظر رهبری قرار گرفت و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جهت تدوین الگوی پیشرفت تاسیس شد. اما به نظر میرسد بعد از پایان یافتن این دهه اقدامات انجام شده راضی کننده نبوده است. به همین جهت مقام معظم رهبری فراخوانی را به صاحبنظران جهت تکمیل و ارتقای الگوی پایه پیشرفت برای ۵ دهه آینده داده اند که محل تامل برنامه «پیشران» است.

برنامه «پیشران» این هفته در بررسی این موضوع با اجرای مهدی مفیدی و دکتر علی اصغر قائمی نیا کارشناس مجری میزبان دکتر محمدهادی زاهدی وفا، عضو شورای عالی مرکز الگو، هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و معاون اسبق وزیر اقتصاد و دکتر محمد خوش چهره، استاد دانشگاه تهران و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و دکتر حمید پاداش، هیات علمی دانشگاه تهران خواهد بود.

برنامه «یشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالش های مرتبط به آنها می پردازد.

نظر شما