در شبکه‌های استانی صدا و سیما؛

١٨ فیلم تلویزیونی و ٣١ سریال در دست تولید

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۳:۳۶:۲۵
کد خبر: ۷۷۴۹۵۳
١٨ فیلم تلویزیونی و ٣١ سریال در دست تولید
نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شبکه‌های استانی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نشست خبری معاون امور استان‌ها علی دارابی و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شبکه‌های استانی صدا و سیما صبح امروز در ساختمان اداری سازمان صدا و سیما برگزار شد.

علی دارابی در ابتدای این نشست اظهار داشت: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تمام استان‌ها تشکیل شده و نشست‌های مختلفی با برنامه سازان و مدیران استانی برگزار کرده ایم. برنامه های متفاوتی هم برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خواهیم داشت. برای مثال، برنامه‌ای به اسم «کارنامه» داریم که در این برنامه تلویزیونی تمام دولت ها، مدیران، استاندار‌ها و ... عملکرد خودشان را اعلام کرده‌اند. ما هیچ منعی برای دعوت از مدیران نداریم؛ مگر اینکه خودشان تمایل به حضور در برنامه نداشته باشند.

دارابی در ادامه اظهاراتش افزود: همچنین مستندی ۳۳ قسمتی دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی و کارنامه‌ خدمات آن را در اختیار مردم قرار می‌دهد. ما در برنامه‌های خود تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی را قرار داده‌ایم؛ چرا که باید چهره‌های انقلاب را به جوانان معرفی کنیم. به همین منظور با مشورت و همکاری دوستانمان در استان‌ها این چهره‌ها شناسایی شدند و مستند آن‌ها در حال تولید است.

وی با اشاره به ساخت و تولید آثار تلویزیونی در شبکه‌های استانی با موضوع و رویکرد انقلاب گفت: ١٨ فیلم تلویزیونی و ٣١ سریال در دست تولید و پخش داریم. در حال حاضر چهار سریال «بانوی سردار» که روایتگر بی بی مریم و فصل دوم شیرعلی مردان خان است و به استبداد رضاشاه می‌پردازد، «گنج راه شیری»، «جلال» و «روز‌های بی‌قراری ۲» در مرحله تدوین و صداگذاری قرار دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین ۵ سریال «سنجرخان»، «مادر»، «روایت ناتمام»، «تقدیر» و «آینا» در مرحله پیش‌تولید هستند و ۶ سریال «خاطرات حمید»، «گوهرشاد بیگم»، «سرزمین مادری»، «رضای مرضیه» (۱۹ دی قم)، «شهید زین‌الدین» و «من و سردار» در مرحله پایان نگارش قرار دارند. همچنین ۱۶ سریال دیگر نیز داریم؛ از جمله مجموعه‌های شهید آیت الله صدوقی، حبیب سپاه (سردار شهید همدانی)، بی‌باک (طاهره دباغ)، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ابوذر زمان (زنده یاد آیت‌الله طالقانی)، شهید دکتر مجید شهریاری (دانشمند هسته‌ای کشور) در حال نگارش و اصلاح طرح است که قرار است در زنجان تولید شود.

دارابی درباره پخش آثار موسیقایی انقلابی گفت: تولید ٦٠ قطعه موسیقی نیز در دستور کار قرار دارد. البته ما سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ به همین منظور ٥٧٢ دقیقه انیمیشن در مرحله تولید است و تلاش شده تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی درخصوص برنامه‌های رادیویی استان‌ها گفت: در رادیوی استانی تولید ١٥٨٠ برنامه، ٧٢ نمایش، ١٢٠ برنامه با موضوع پیشرفت‌ها و کارنامه انقلاب در دستور کار قرار گرفته است.

دارابی در پایان با اشاره به اضافه شدن مسئولیت‌هایشان در سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: این برنامه‌ها بخشی از کار‌های معاونت امور استان‌ها است. ما امسال در رسانه‌ها وظیفه بیشتری بر عهده داریم. دشمنان این روز‌ها در تلاش برای ایجاد ناامیدی هستند، اما باید توجه داشته باشیم که در این سال‌ها کار‌های بزرگی انجام شده است. اگر ما امروز عزت، امنیت و ... را داریم، محصول جان‌فشانی بهترین فرزندانمان است.  امیدوارم امسال بتوانیم خدمات انقلاب اسلامی را به بهترین شکل به مردم نشان دهیم.

معاون امور استان‌ها در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر دیگر تولیدات این ستاد گفت: برخی از مجموعه‌های تلویزیونی مانند سریال «مادر» در حال نگارش است و نگارش ۵۰ قسمت آن به اتمام رسیده است. بعضی از مجموعه‌ها در یک بازه یک ساله تولید می‌شود که برای سال‌های آینده در نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز