پیام سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به جشنواره بین المللی فیلم رشد؛

اسناد بالادستی بر ضرورت رسانه فیلم آموزشی صحه می گذارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۰:۰۳:۵۵
کد خبر: ۷۷۵۶۹۹
اسناد بالادستی بر ضرورت رسانه فیلم آموزشی صحه می گذارد
حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طی پیامی به این جشنواره بر اهمیت برگزاری این رویداد، توجه به رسانه ی سینما و لزوم گنجاندن آن در بسته آموزشی تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تورانی در پیام خود آورده حفظ میراث فرهنگی جشنواره بین المللی فیلم رشد بر دوش ما سنگین تر می شود آنگاه که اسناد بالادستی بر ضرورت توجه به رسانه فیلم آموزشی را در بسته آموزشی بیش از پیش صحه می گذارد و ایجاد فرصت گفتمان ذوق ورزانه در خصوص این رسانه جذاب، شوق انگیز و موثر را به خواستی تازه و بدیع اما در چهل و هشتمین دوره (جشنواره بین المللی فیلم رشد) مبدل می سازد.

وی در ادامه پیام خود آورده است: روند آموزش با ظهور تکنولوژی های نو و ظرفیت های تازه ارتباطی در حال تغییر است، مسیری که جشنواره دیری است آن را باور کرده و با کشف هنرمندان و دغدغه مندان این حوزه، یاری گر و توسعه دهنده ی این روند شده است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از این پیام؛ به کاربرد آموزشی محصولات نمایشی اشاره کرده و آورده است: فرآیند آموزشی با حضور فیلم؛ چنان شوق و انگیزه ای را در ساخت ارتباط معلم و شاگرد ایجاد می کند که گویی سینما با توان بالای تجسم رویاها، وقتی کاربرد آموزشی می یابد قدر و جلوه ای دیگر به خود می گیرد.

وی ادامه داده است: این گونه است که یک اثر شاخص می تواند نسلی را مرهون خود کند. زبان هنر به انسان می آموزد چگونه معبود خود را زیبا و بهتر دوست بدارد و شکرگزار او باشد.

حیدر تورانی در پایان این پیام اظهار امیدواری کرده  این دوره از جشن دانش در آینه تصویر؛ نقطه عطفی در همراهی مهرانگیز فیلم سازان و هنرمندان ملی و بین المللی برای توسعه جشنواره و اثر بخشی بیشتر آن باشد.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به دبیری وحید نیکخواه آزاد از ۲۵ آبان تا ۲ آذر  در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز