در گفت و گو با برنا؛

سید جواد هاشمی :تحریم یک اتفاق مردمی است!

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۹:۴۱:۱۱
کد خبر: ۷۷۶۵۱۶
سید جواد هاشمی :تحریم یک اتفاق مردمی است!
سید جواد هاشمی با حضور در خبرگزاری برنا، درباره وضعیت سینمای کودک و مشکلات اکران در این گونه سینمایی صحبت کرد و از ساخت فیلم‌های جدیدش خبر داد. در کنار این گفت و گو درباره تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان و واکنش هنرمندان نیز از وی سوال پرسیدیم که مشروح گفت و گوی ما با سید جواد هاشمی در این زمینه را می‌خوانید.

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه همه ما مسائل اجتماعی، ورزشی و فرهنگی را سیاسی و مسائل سیاسی را برخی مواقع اجتماعی، ورزشی و فرهنگی می‌بینیم. ما هنوز توان تفکیک این مسائل را گویا نداریم.

هاشمی تصریح کرد: وقتی بحث تحریم‌های آمریکا را سیاسی می‌بینیم دچار مشکل می‌شویم چرا که تحریم‌ها در وهله اول جنبه فرهنگی و مردمی دارند و ما باید آنها را مردمی ببینیم. من معتقدم بهتر است هنرمندان در مباحث سیاسی کمتر ورود پیدا کنند اما در زمینه تحریم به اعتقاد من هنرمندان باید وارد شوند چرا که تحریم یک اتفاق کاملاً مردمی است.

وی افزود: من نگاهی سیاسی به تحریم ندارم و وقتی یک خانواده در کوچکترین مسائل مثل مسائل تفریحی و خوراکی دچار مشکل می‌شود مطمئناً چنین معضلی را نمی‌توان به تنهایی سیاسی دید. محرومیت و تحریم در جامعه تأثیر می‌گذارد و از آنجا که ما متأسفانه مردمی مصرف‌گرا هستیم با نگاهی نادرست در برابر تحریم واکنشی داریم که وضعیت را بدتر می‌کند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ زندگی در موقعیت تحریم را داشته باشیم کشور ما کشوری ثروتمند است و ما می‌توانیم با وجود تحریم‌ها در شرایطی بسیار مناسب زندگی کنیم. مطمئن باشیتحریم این مملکت را به قحطی نمی رساند! ما با رفتارهای غلطمان به تحریم کمک می‌کنیم و من قبل از اینکه در دولت چیزی بخواهم از مردم خواسته‌ام این است که در برابر چنین محرومیت‌هایی صبور باشند و ما با رفتار درست در تحریم به هیچ وجه دچار تحریم نمی‌شویم. نگاه سیاسی به همه مسائل ما را در این کشور دچار مشکل کرده است.

نظر شما
پرونده ویژه