علیرضا تابش؛

بنیاد سینمایی فارابی حامی کارگردانان فیلم اولی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۳:۲۹:۳۴
کد خبر: ۷۷۷۷۷۱
بنیاد سینمایی فارابی حامی کارگردانان فیلم اولی است
طی سه سال اخیر توانستیم از استعدادهای فیلم اولی ها حمایت کنیم و فیلم های خوبی را ارائه دهیم. به زودی اسامی فیلم های مورد حمایت در سال جاری را اعلام می کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علیرضا تابش؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ارتباط با برنامه های بنیاد سینمایی فارابی در سال ۹۶ و برنامه های پیش روی این سازمان در نیمه دوم سال در گفت‌و‌گو با «صبا» توضیح داد: بنیاد سینمایی فارابی برنامه یک ساله ای را تدوین کرده و به تایید هیئت امنای بنیاد رسیده که در حال حاضر و با گذشت ۸ماه از سال بخش عمده ای از این برنامه انجام شده است. به لحاظ برنامه و بودجه، اتفاقات مهمی در حوزه فیلم و حمایت از آن افتاده است و کماکان بنیاد فارابی حامی فیلم های اول کارگردانان است.

وی در ادامه افزود: امسال هم چه به صورت وام و چه به صورت مشارکت از چند فیلم اولی حمایت کرده ایم. همچنین مجموعه ای از فیلم های کوتاه به منظور پیروزی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساخته شد که در آن فیلم های کوتاه دستاورد های سینمای ایران را به عنوان میراث فرهنگی سینمای پس از انقلاب مطرح کردیم که قرار شدبه عنوان یکی از برنامه های فرهنگی هنری در کشور های مختلف پخش شود و همانطور در وب سایت خودمان هم این فیلم های کوتاه برای استفاده عموم بارگذاری شد.

تابش به دبیرخانه شورای بین الملل سینمای ایران در بنیاد فارابی اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار دبیرخانه شورای بین المللی سینمای ایران دربنیاد سینمایی فارابی تاسیس شد و ما شاهد برگزاری جلسات منظم شورای بین الملل سینما دو هفته یک بار در دفتر ریاست سازمان سینمایی بودیم. همچنان این جلسات با دستور مشخص پیگیری می شود و امیدوارم نتیجه این نشست ها و جلسات تصویب برخی آیین نامه و شیوه نامه ها برای حمایت از بخش بین الملل سینمای ایران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز