قاضی زاده هاشمی در بازدید از مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما:

انعکاس دادن صداهای متفاوت است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۳:۳۲:۱۲
کد خبر: ۷۷۷۷۷۵
انعکاس دادن صداهای متفاوت است
سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در بازدید از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما، پرس تی وی را انعکاس دهنده صداهای متفاوت دانسته و این نکته را مزیت و زمینه موفقیت این شبکه توصیف و بر لزوم حفظ و تقویت آن تاکید کرد.

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما، در این دیدار ضمن تشکر از حضور قاضی زاده هاشمی، توضیحات مختصری درباره شبکه های برون مرزی ارائه و با ذکر گوشه ای از مشکلات رخ داده در اثر تحریم های جدید ضد ایرانی، از حمایت مجلس شورای اسلامی از رسانه ملی و بخش برون مرزی آن تقدیر کرد و گفت: امیدواریم همانند مجلس، دیگر نهاد ها نیز حمایت قاطع و همه جانبه خودشان را از ما داشته باشند تا در این شرایط و با وجود تمام مشکلاتی که هست، بتوانیم به وظایفمان به درستی عمل کنیم و پرچم رسانه ای نظام در خارج از کشور همچنان استوار و برافراشته باقی بماند. 

سید احسان قاضی زاده هاشمی نیز در بیان اهمیت کار رسانه های برون مرزی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در افکار عمومی و اذهان مردم دنیا جایگاه بزرگی دارد؛ حتی بزرگتر از چیزی که شاید ما در داخل کشور به آن فکر می کنیم و نهادهای فرهنگی موجود در کشور باید با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری به برآیند این بزرگی کمک بیشتری کنند. 

عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما موفقیت برخی شبکه های برون مرزی را بر اساس گزارش ها و تجربه های دیداری و شنیداری خود خیلی خوب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر موفقیت های حاضر، این را هم باید قبول کنیم که هنوز جای کار بسیار زیادی وجود دارد که ما باید در آن عرصه ها و حوزه ها نیز ورود کنیم که تا به حال زمین مانده است. اگر چه شبکه العالم، شبکه فوق العاده موفقی در بین کشورهای عرب زبان بوده و جایگاه ویژه پرس تی وی نیز در جهان رسانه ها تثبیت شده و شناخته شده است و در گذشته در مقاطعی حتی در ملاقات هایی که شخصا با افرادی که از کشور آفریقای جنوبی داشتم، گاه گله مند بودند که چرا پخش ماهواره ای پرس تی وی در برخی مناطق آفریقا متوقف شده و مشتاقانه این شبکه را دنبال می کردند و خواستار پخش مجدد آن بودند که همه این ها نشانه نفوذ این شبکه در این منطقه است و همچنان جای کار و گسترش شبکه های برون مرزی وجود دارد.

وی افزود: همچنین خیلی ها فکر می کنند ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین فقط دستور کار وزارت خارجه و جزو سیاست های این حوزه است در صورتی که شما با هیسپان تی وی و موفقیت هایی که دراین شبکه داشته اید، ثابت کردید که رسانه جلوتر از همه این ها پیش می رود و این موفقیت بزرگی است. 

وی در ادامه عملکرد پرس تی وی را خوب و موثر ارزیابی کرد و گفت: به دلیل تاثیرگذاری بالای این شبکه، پرس تی وی باید با قدرت و با کیفیت بیشتر به کار خود ادامه دهد تا مخاطب را راضی نگه دارد. پرس تی وی در حال حاضر انعکاس دهنده صداهای متفاوتی است و همین باعث شد که در ابتدا به خوبی دیده شود، پس در ادامه نیز باید استقلال خودش را حفظ کند، حرفه ای عمل کند و بیان کننده صداهای مخالف رسانه ای حاکم بر دنیا باشد هم در بیان و هم در تصویر؛ چون در همه جای دنیا مردمانی هستند که به دنبال کشف حقیقت اند، صداهای متفاوت را می شوند و درک می کنند به همین خاطر پرس تی وی باید هدفش توده های مردم در تمام دنیا باشد. 

قاضی زاده هاشمی برای موفقیت بیشتر شبکه های برون مرزی در رساندن درست پیام به مخاطب، بازنگری فنی و محتوایی این شبکه ها را در طول زمان امری مهم عنوان کرد و افزود: برای اینکه اثرگذاری بیشتری در دایره مخاطبان هدف خود داشته باشیم باید همیشه مخاطب و سلایق آن را رصد کنیم، به روز باشیم و کم و کاستی ها را اصلاح کنیم تا بتوانیم تاثیرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشیم. 

جبلی نیز با تاکید بر صحبت های قاضی زاده مبنی بر بازنگری فنی محتوایی شبکه های برون مرزی، گفت: یکی از مهم ترین مسائل پیش روی هر رسانه ای به خصوص شبکه های برون مرزی همین مساله است چون ما در مقایسه با شبکه های داخلی در میدان واقعی جنگ رسانه ای قرار داریم و اگر با تمام قوا و تجهیزات در این میدان حاضر نشویم، از رقبای قدرتمند خود عقب خواهیم ماند به همین دلیل یکی از برنامه های مهم ما، در همه بخش ها توجه بسیار ویژه به فضای مجازی و در برخی بخش ها، شیفت کردن از پخش به حوزه شبکه های اجتماعی است. به این دلیل که این شبکه ها با توجه به شرایط رسانه ای روز دنیا ، سریعتر و آسان تر پیام ما را به مخاطب می رسانند و در این کار موفق تر عمل کرده اند و ضروری است که در کنار پخش سنتی، حتما در این حوزه هم فعال باشیم.  

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در این بازدید از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما، از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی بازدید و از نزدیک در جریان آخرین تحولات شبکه های برون مرزی قرار گرفت.

نظر شما