از هیسپان تی وی:

چینی ها؛ شریکی جدید برای السالوادور

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۳:۴۶:۲۷
کد خبر: ۷۷۷۷۷۸
چینی ها؛ شریکی جدید برای السالوادور
موضوع این هفته برنامه « نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی درباره جدایی اقتصادی سیاسی السالوادور از تایوان و ارتباط جدید با چین است که این موضوع با پرسش از مردم مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجری برنامه « نظر شما چیست؟ » (Que Opinas?) که یک مستند گزارشی است، در کوچه و خیابان، میان مردم کشورهای آمریکای لاتین حضور پیدا می کند تا نظرات مستقیم آنها را درباره به روز ترین اتفاقات اقتصادی و سیاسی جویا شود.

در این قسمت گزارشگر برنامه موضوع جدایی اقتصادی کشور السالوادور از تایوان و شریک تازه اقتصادی این کشور یعنی چین را مورد سوال قرار داده است. در این برنامه با سوال از مردم پیامدهای ژئوپولیتیک و تجاری که این اقدام می تواند علیه السالوادور داشته باشد مورد بررسی قرار می گیرد زیرا مقامات دولتی خود را متقاعد کرده اند که فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بیشتری با چین وجود دارد.

در این برنامه قرار است از مردم پرسیده شود که آیا تصمیم دولت برای شکستن روابط با تایوان و ارتباط با چین درست است؟ شما فکر می کنید که چین علاقه مند به افزایش روابط خود با آمریکای لاتین (تجاری، ژئوپلیتیک یا هر دو) است؟ در مورد تهدید به  قطع همکاری از طرف ایالات متحده با السالوادور چه فکر می کنید؟ آیا چین محرک اقتصادی است که السالوادور را از رکود اقتصادی در منطقه مرکزی آمریکا بیرون بیاورد؟ همه این ها قرار است موضوع این هفته برنامه « نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی باشد. 

برنامه گزارشی «نظر شما چیست؟» بامداد دوشنبه ساعت 1:30 به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی می رود و در ساعات 19:30 سه شنبه، 10:03 جهارشنبه و 4:30 پنج شنبه، بازپخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز