عصر روز گذشته برگزار شد؛

پرفورمنس جمال رحمتی به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه کودکان

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۲:۲۹:۳۸
کد خبر: ۷۷۸۰۷۲
پرفورمنس جمال رحمتی به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه کودکان
آیین پرفورمنس روز جهانی منع خشونت علیه کودکان با همت پویش «بدسرپرست تنهاتر است» با حضور هنرمندان کاریکاتوریست عصر روز گذشته ساعت ۱۶ در باغ موزه قصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مراسم با حضور هنرمندان کاریکاتوریست با خلق اثری توسط جمال رحمتی با موضوع «منع خشونت علیه کودکان» برگزار شد. ابتدای این مراسم هریک از این هنرمندان به امضای پوستر "آرزوهای خط خطی" پرداختند.

قبل از چیدن پازل تابلو "منع خشونت علیه کودکان" جمال رحمتی کاریکاتوریست گفت: استادان بزرگی در میان ما هستند که به وجودشان افتخار می کنم و از تمام کسانی که تشریف آوردند قدردانی می کنم.

همچنین او درخصوص تابلو توضیح داد: این تابلو 264 قطعه دارد که هر قطعه در شماره خود روی تابلو قرار می گیرد. به ترتیب از کاریکاتوریست ها دعوت می کنم تا تشریف بیاورند و این قطعات را در جای خود قرار دهند.

پس از آن به ترتیب کاریکاتوریست ها و اعضای کمپین «بدسرپرست تنهاتر است» تکه های این پازل را تکمیل کردند که اسامی آن ها به شرح ذیل می باشد:

سایه رحیمی، جواد علیزاده، مریم لطفی، سید محمود جوادی، می گل هشترودی، احمد عرب سعیدی، علی درخشی، علی رادمند، بزرگمهر حسین پور، حسن کریمزاده، کیارش زندی، احسان گنجی، سید محمود جوادی، فیروزه مظفری،امین آقایی، محسن ایزدی، امین منتظری، علی میرایی، آرمان داوودی، پانته‌آ واعظ نیا، مجاهده پورشمسیان، حمید صوفی، سعید نوروزی، محمدرضا ثقفی، جمال رحمتی، محمد واعظی(فیلمساز) و ونداد فلاح (فیلمساز)

در پایان مراسم فرزاد حسنی و کامبیز دیرباز از این تابلو دیدن کردند و قطعات پایانی آن را جای گذاری کردند.

جمال رحمتی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص هدف از برگزاری این برنامه بیان کرد: سال گذشته در سالگرد منع خشونت علیه کودکان تابلویی از طرف بزرگمهر حسین پور به صورت استادانه طراحی و اجرا شد که بازتاب خبری بسیار خوبی داشت. با توجه به اینکه همه ما نسبت به کودکان که موجودات بی دفاعی هستند احساس مسئولیت می‌کنیم و از آن جایی که من پدر هستم و این احساس را به خوبی درک می‌کنم تصمیم گرفتم این مسئولیت را به عهده بگیرم. همین که این خبر به گوش مردم برسد و از این اتفاق باخبر باشند برای ما کافی است.

رحمتی اضافه کرد: کودکان نیاز به حمایت ما دارند و وظیفه‌مان این است که شرایطی را برای رشد و پیشروی آن ها فراهم کنیم.

رحمتی با اشاره به انتخاب روش پازلی برای تابلو اعلام کرد: من سعی کردم روشی انتخاب کنم که مشارکت عمومی در آن دخیل باشد و با توجه به اینکه بزرگمهر حسین پور این کار را به زیبایی انجام داده بود، باید تلاش می کردم که تقلید نباشد و نوآوری در آن به چشم بخورد بنابراین تصمیم گرفتیم که این تابلو را به شکل پازلی در چند قطعه طراحی کنیم که هرکسی قطعه ای را جای گذاری کند و به این ترتیب تابلو به اتمام رسید.

او با اشاره به بازخورها از طرف مردم بیان کرد: بازخورهای مجازی نسبت به این اقدام بسیار خوب بوده است. مردم علاقه زیادی به مشارکت در اقدام های خیرخواهانه دارند و بازتاب های بسیار خوبی تاکنون داشتیم.

در مراسم اختتامیه جشنواره عکس «آروزوهای خط خطی» این تابلو به حراج گذاشته شد و عواید حاصل آن صرف ساخت مدرسه ای برای کودکان زلزله زده کرمانشاه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز