در شبکه یک؛

پخش مستند «خشت بهشت» از اول آذر

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۸۷۵۷
پخش مستند «خشت بهشت» از اول آذر
مستند"خشت بهشت" به تهیه کنندگی رامین حیدری فاروقی پنج شنبه اول آذر از شبکه یک روی آنتن می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «خشت بهشت» مجموعه اى است که در 40 شهر جهان از قاره هاى مختلف، رابطه ى متقابل انسان و فضاى پیرامونش را از منظر جامعه شناسى توسعه شهرى و اهمیت "تنوع زیست فرهنگى" را بررسى کرده است، این که شهر چگونه راز و رمزِ مَنِش ساکنانش را افشا مى کند. تولید این اثر که بزرگترین مجموعه تاریخ مستندتلوزیونى ایران است،10 سال (١٣٨٧-١٣٩٧) طول کشیده است. 

رامین فاروقی درخصوص جزییات مستند «خشت بهشت» گفت: این مجموعه١٠٠٠ دقیقه اى سفری شاعرانه به آفاق است تا از نیاز قدسى بشر به تجربه و خلق زیبایى بگوید. او ادامه داد: «رؤیا نونهالى» ، «محسن حسینى» و«پروفسور شریف حسین قاسمى» که در مجموعه هاى مستند پیشین، او را در«آفریقا، چین و هند» همراهی کرده بودند، در بخش هایى از مستند خشت بهشت حضور دارند. فاروقى این بار، خود در برابر دوربین خشت بهشت قرار گرفته است و راهنماى این طولانى ترین سفر مستند تلویزیون ایران است. او که بیش از٨٠٠٠  دقیقه مستند در نقاط مختلف جهان ساخته است مى گوید: شعر، موسیقى، معمارى، انواع نقش پردازى و داستان سرایى معرفت اندیش ایرانى - اسلامى و تمام حوزه هنر مقدس، حاصل معاشرت با مفهوم و انواع تجلّى مطلقِ زیبایى یعنى«بهشت» است. این مستند پنج شنبه ها حوالی ساعت19:30 پخش می شود.10 دقیقه بامداد جمعه ها هم این مستند بازپخش خواهد شد.

عوامل تولید مستند خشت بهشت عبارتنداز: تصویر و تدوین«امیر خسرو شاهوردى»، آهنگساز «فردین خلعتبرى»، تولید و هماهنگى«امید مهدوى»، عکاس «کامیار مینوکده»،  پژوهش و نگارش و روایتگر«رامین حیدرى فاروقى»، خواننده امید نعمتی. درسابقه کاری رامین حیدری فاروقی می توان به مستندهای "رودى تا بهشت"،"در شبهه قاره ى هند"، "اینجا آفریقاست" و"شرق ، دیوار، آفتاب" اشاره کرد.

مجموعه مستند «خشت بهشت» کاری از گروه « فرهنگ، تاریخ و هنر» شبکه یک سیما است که در٢٦ قسمت٤٠ دقیقه اى تولید شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز