بررسی تیتراژ سریال ها و فیلم های سینمایی(بخش سوم)؛

موفقیت سریال در گِرو تیتراژ!

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۶:۵۷:۵۱
کد خبر: ۷۷۸۸۳۸
موفقیت سریال در گِرو تیتراژ!
مدت‌هاست که تیتراژ سریال‌ها و فیلم ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده چراکه می‌تواند در جذب مخاطب و همچنین موفقیت یک سریال یا یک اثر سینمایی تاثیر به سزایی داشته باشد. در بخش دوم این گزارش با علیرضا کهن دیری به گفت و گو پرداختیم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

اگر به کارنامه علیرضا کهن دیری آهنگساز و موسیقی‌دانی که جوایز متفاوتی را دریافت کرده نگاهی بیندازیم به کارهای موفق او با کارگردانان به نام سینمای ایران بر می‌خوریم. «یه تیکه زمین»، «وفا»، «آوای باران»، «آینه بغل»، «مهمان داریم»، «حیران» و... از آن جمله اند.

موسیقی در تمام ادوار تاثیر زیادی داشته است

علیرضا کهن دیری آهنگساز فیلم سینمایی «آینه بغل» در خصوص مطابقت داشتن تیتراژ با سریال یا فیلم سینمایی در گفت و گو با خبرنگار برنا اینگونه پاسخ داد: قطعا باید مضمون شعر و ملودی یک موسیقی با مضمون قصه ارتباط داشته باشد تا امکان موفقیت آن کار را دوچندان کند البته این انتخاب به سلیقه و نگاه کارگردان برمی‌گردد تا موسیقی را به فیلمنامه سریال نزدیک کند.

آهنگساز سریال «آوای باران» با توجه به تاثیر موسیقی برای ماندگار شدن آن پروژه افزود: موسیقی قطعا در تمام ادوار تاثیر زیادی داشته و دارد همانطور که ما در طول تاریخ موسیقی‌هایی می‌شنویم که یک فیلم مشخص را برای ما تداعی می‌کند.

او ادامه داد: خواننده، موسیقی، ترانه حتی سبک و نوع موسیقی باید در خدمت فیلم و سریال باشند تا پیام فیلمنامه را منتقل کند. مثلا زمانی که ما فیلم تاریخی می‌سازیم حتما باید از موسیقی مناسب با این ژانر استفاده کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه