مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خبر داد؛

راه‌اندازی پایگاه «سینما قصه» جهت اقتباس سینما از ادیبان کودک

۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۹۷۲۴
راه‌اندازی پایگاه «سینما قصه» جهت اقتباس سینما از ادیبان کودک
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه پایگاه «سینما قصه» جهت اقتباس سینما از ادبیات کودکان توسط بنیاد فارابی راه اندازی می شود، گفت: حمایت از نگارش فیلمنامه های اقتباسی، از اولویت های بنیاد فارابی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علیرضا تابش روز شنبه به بهانه هفته کتاب و روز کتابگردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از پنجاه سال قبل، سینمای ایران در عرصه اقتباس ادبی فعال بوده است و در دهه پنجاه حدود ۲۰ فیلم اقتباسی در سینمای ایران ساخته شده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تعداد نویسندگان داستان های ادبی بسیار بیشتر از گذشته شد و در حیطه رمان، خوانندگان پر و پا قرص خود را پیدا کرد اما تعداد فیلم های اقتباسی دهه هشتاد و نیمه اول دهه نود، کم است.

تابش عنوان کرد: در ادبیات معاصر متاسفانه درصد کمی از داستان های ایرانی ظرفیت فیلمنامه شدن را دارند و بسیاری از داستان های ادبی اصولا امکان اقتباس را ندارند.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، نبود ارتباط خوب و قوی بین داستان نویس، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فیلم را یکی از دلایلی دانست که تعداد کمتری از داستان ها به فیلمنامه تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه در غرب بسیاری از کارهای نویسندگان ظرفیت سینمایی شدن را دارند، گفت: اصولا نویسنده با این نگاه داستان را می نویسد که بتواند به فیلم تبدیل شود ولی از کارهای نویسندگان ایرانی به جز آثار مرادی کرمانی، یوسفی، بایرامی، فتاحی، و هدایت، کمتر کاری را میتوان شاهد بود که قابلیت سینمایی شدن داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز