نمایش از هیسپان تی وی:

پشت پرده وحشتناک «داو و دپونت»

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۶:۲۸:۱۹
کد خبر: ۷۷۹۷۴۲
پشت پرده وحشتناک «داو و دپونت»
دو شرکت «داو و دوپونت» در حال حاضر غول های فرآورده های شیمیایی هستند. هیسپان تی وی در مستندی قرار است اقداماتی را که این دو شرکت انجام داده و باعث سرطان و تولد نوزادان ناقص و معلول شده، به تصویر کشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این مستند کارگردان به سراغ دو شرکت بزرگ «داو و دوپونت» رفته و در ابتدا نشان می دهد که این دو شرکت، کمک های مالی بسیاری به مدارس، موزه ها، استادیوم های ورزشی محلی می کنند و حقوق و مزایای خوبی به کارکنان خود می دهند. اما در ادامه پشت پرده این کارهای عام المنفعه نشان داده می شود. 

آرتور بولارت، کارگردان این مستند با ارائه تصویر و مدرک نشان می دهد که سالیان سال است که این دو شرکت فاضلاب سمی کارخانه های خود را به صورت مخفیانه در رودخانه ها، شبکه آب های زیرزمینی و زمین های اطراف می ریزند و منجر به آلوده کردن آب و خاک آن نواحی شده اند. این آلودگی هزاران نفر را در آمریکا و هند تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز سرطان، تولد نوزادان ناقص و معلول در مناطقی که کارخانه های این شرکت ها در آن فعال بوده شده است. اما این دو شرکت بزرگ هیچ گاه زیر بار مسئولیت نرفته اند و برای این کار هر اقدامی انجام داده اند.

در این مستند سعی شده تا از طریق بررسی اسناد و مدارک محرمانه و مصاحبه با کارشناسان، افراد محلی و کارکنان سابق این شرکت ها، گوشه ای از فعالیت های غیر قانونی آن ها که تبعات بسیار بدی برای طبیعت و مردم داشته را بر ملا کند. 

مستند «زندگی های مسموم: رازهای صنایع شیمیایی» (Poisoned Lives: Secrets of the Chemical Industry) محصول سال 2016 در مدت زمان 52 دقیقه، امروز شنبه ساعت 16:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش و تکرار آن فردا ساعت 7:30 بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز