یادداشت فرزاد موتمن بر فیلم «خانم یایا»؛

سینماداران، پخش کنندگان و شورای صنفی نمایش دست از عوام فریبی بردارند

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۹:۴۸:۱۹
کد خبر: ۷۸۰۱۹۱
سینماداران، پخش کنندگان و شورای صنفی نمایش دست از عوام فریبی بردارند
فرزاد موتمن کارگردان سینما با توجه به اکران فیلم «خانم یایا» نسبت به شرایط اکران و فروش آثار سینمایی واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامش یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، متن یادداشت فرزاد موتمن در صفحه اینستاگرامش به شرح زیر است:

اتفاقاً این فیلم ، براى درک مکانیسم فروش فیلمهـاى ایرانى ، مورد کاملاً مناسبى ست . هـمان هـفته اول اکران صدر نشین شد و با گذشت حدود سه هـفته از اکرانش بیش از دو میلیارد فروخت. خب بد نفروخته ، اما چرا فروخته ؟ آیا اصلاً داستان مفهـومى دارد ؟ یا نه ابستره است و مخاطب عمومى ناگهـان "هـنر آبستره" را کشف کرده ؟ سرگرم کننده است ؟ بامزه است ؟ (سازندگانش مجبور شدند بیانیه بدهـند که این فیلم کمدى نیست !!!) کاراکترهـاى کاریزماتیکى دارد ؟ تماشاچى را راضى بیرون میفرستد ؟ کامنت هـاى خوبى در فضاى مجازى میگیرد ؟

من درباره هـیچ یک از موارد فوق نظر نمیدهـم . اصولاً منتقد نیستم و علاقه اى به نظر دادن درباره فیلمهـاى دوستان و هـمکارانم ندارم.شاید ته دلم این فیلم را دوست هـم داشته باشم!. بحث چیز دیگرى ست. ارزش هـاى تجارى فیلم کدامند که باعث شده اند فیلم بد نفروشد ؟

واقعیت این است که فیلمهـاى سینماى ایران نه بر پایه "ارزش تجارى" احتمالى، بلکه بر اساس تعداد سینماهـا و سئانس هـائى که در اختیار میگیرند ، میفروشند. سینماداران ، پخش کنندگان و شوراى صنفى نمایش، به خودشان دروغ نگویند و دست از عوام فریبى بر دارند. این شمائید که از طریق بوروکراسى حاکم ، فیلمى را در ناز و نعمت به اکران میرسانید و فیلم دیگرى را له میکنید و إلاّ هـمه میدانیم که در سینماى ما، ارزشگذارى تجارى ، وجود خارجى ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز