پخش مسابقات فوتبال در سینماها و نظر اهالی سینما / بخش سوم

پخش مسابقات فوتبال لطمه‌ای به وجهه سینما وارد نمی‌کند

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۲۰۵۰
پخش مسابقات فوتبال  لطمه‌ای به وجهه سینما وارد نمی‌کند
محمدقاصد اشرفی از پخش مسابقات فوتبال در سینماها استقبال کرد و گفت: پخش مسابقات حساس تیم ملی ایران هیچ لطمه‌ای به وجهه سینما وارد نمی‌کند.

محمدقاصد اشرفی مدیر سینما ماندانا در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا اظهار داشت: اگر شخصی نسبت به پخش مسابقات حساس تیم ملی فوتبال در سینماها اعتراضی دارد شناخت چندانی از مسأله ندارد چرا که پیش از این پخش مسابقات فوتبال نشان داده که این اتفاق می‌تواند باعث رونق سینماها شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: بازی‌های حساس تیم ملی بهترین موقعیت برای رونق دادن به سینماها است. در این مواقع خانواده‌هایی که ارتباط چندانی با سینما ندارند به سالن‌های سینما آمده و با بهترین کیفیت در یک تجربه جمعی مسابقه فوتبال را می‌بینند که این مسأله موجب جذب افراد مختلف به سینماها می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات فوتبال جام جهانی تنها در دو سانس موجب پخش نشدن بازی‌های فوتبال شد و باقی بازی‌ها خارج از سانس‌های سینما بوده به همین دلیل خانه سینما نباید انتظار پرداخت مبالغ به دست آمده در همه سانس‌ها را داشته باشد. با این حال بسیاری از سینماها درصد مصوب شده از درآمد آن دو سانس را پرداخت کرده‌اند.

اشرفی در ادامه گفت: استقبال از بازی‌های فوتبال در سینماها به مسائل مختلفی بستگی دارد. یکی از این مسائل می‌تواند زمان برگزاری مسابقه باشد و از طرفی مسابقه نیز باید حساس باشد، شاید بازی‌های ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا جذابیت چندانی نداشته باشد اما مسابقات بعدی می‌تواند در سینماها پخش شود و مردم از دیدن این مسابقات لذت ببرند.

وی در پایان اظهار داشت: شاید برخی از سینماگران به این مسأله که پخش مسابقات فوتبال شأن سینما را پایین می‌آورد معتقد باشند اما از نظر من به هیچ‌وجه این مسأله به وجهه سینما لطمه‌ای وارد نمی‌کند چرا که از طرفی سطح کیفی سینما را بالا می‌برد و باعث رونق بخشیدن به سینما می‌شود چرا که بسیاری از خانواده‌ها با آمدن به سالن‌های سینما با فضای نشاط‌آور آن آشنا می‌شوند و از طرفی بر نشاط جامعه نیز تأثیر مثبتی می‌گذارد.

نظر شما