هادی مرزبان در گفت وگو با خبرگزاری برنا؛

کمبود مخاطبان تئاتر/چگونگی سالنهای تئاتر

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۲۷۸۳
کمبود مخاطبان تئاتر/چگونگی سالنهای تئاتر
سالانه نمایش‌های زیادی در ایران به روی صحنه می‌رود اما تنها چند درصد این نمایش ها کیفیت لازم را دارند

هادی مرزبان بازیگر و کارگردان تئاتر درخصوص کمبود مخاطبان تئاتر به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مخاطبان تئاتر در حال حاضر کم شده اند و این مسئله نیازمند بررسی طولانی است و عوامل مختلفی را در برمیگرد.

سالانه فارغ التحصیلان زیادی از دانشکده های هنری وارد بازار کار می شوند و مسئله اصلی چگونگی ورود این افراد به دانشکده هنری است چرا که بسیاری از این افراد شامل کسانی می شوند که می‌خواستند در رشته هایی مانند پزشکی و فنی مهندسی درس بخوانند اما از بخت خوب یا بد وارد دانشکده هنر شده اند. 

وی افزود: مسئله بعدی چگونگی آموزش به این افراد است چرا که برخی از این افراد استعداد لازم برای یادگیری کار های هنری ندارند و اساسی ترین موضوع  نحوه تدریس اساتید است که این مشکل به توانایی اساتید برمی گردد.

این کارگردان ادامه داد : در چند سال گذشته اهالی تئاتر همت کرده و سالنهای مختلفی راه اندازی کرده اند تا نمایش های خود را در معرض نمایش بگذارند. من به کم و کیفیت این سالنها کاری ندارم  اما اغلب نمایشهایی که در این سالنها برگزار می شود تقلید نادرستی از فرنگی ها بوده که آن هم مدتی محبوب بود اند اما در نهایت باعث زدگی برخی از اهالی تئاتر شدند.

این بازیگر در رابطه با قیمت های سالنهای تئاتر گفت: برخی از تئاتر های در حال نمایش قیمت بالا وکیفیت پایینی دارند و عده ای مرفه به تماشای این نمایش ها میروند و کسانی که دغدغه تئاتر خوب دارند بلاتکلیف می‌مانند.

کارگردان نمایش «آهسته با گل سرخ» در رابطه با نوع تبلیغات نمایش ها گفت: مسائل فرهنگی از جمله تئاتر در جامعه ما به صورت یک بام و دو هوا نه بلکه به صورت یک بام و هشت هوا است.

دست وپای تئاتر را بسته ایم و می خواهیم معرکه و تماشاچی در سالنها فراوان باشد. 

تلویزیون نیز ارتباط خود را با تئاتر قطع کرده است  مدتی قبل هر هفته یک تله تئاتر پخش میشد که پخش آن هم متوقف شد.

برای تبلیغ  تئاتر در سراسر دنیا از تلویزیون و کانال های اطلاع رسانی مختلف استفاده می کنند اما در ایران فقط بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که دسترسی به آن هم فقط با رابطه ممکن است که من بعد از دو ماه دوندگی برای گرفتن یک بیلبورد برای تبلیغ چیزی نصیبم نشد.

هادی مرزبان در انتها افزود: تا وقتی به هنر نگاه نامناسبی داشته باشیم و تمام کارمان رابطه باشد چیزی جز هنر ضعیف نخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز