پیام تسلیت رییس سازمان فرهنگی هنری در پی درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۱:۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۸۲۹۴۶
پیام تسلیت رییس سازمان فرهنگی هنری در پی درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی شنبه ۱۰ آذر ماه در ۴۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت وی پیام تسلیتی صادر کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

«انا لله و انا الیه راجعون

اکنون چند ساعتی می‌شود که در مقابل نام ابوالفضل زرویی نصرآباد، این شاعر و طنزپرداز شاخص، عنوان «زنده‌یاد» نقش بسته است و این عنوان، تشریفاتی و از سر مجامله نیست، بلکه به حقیقتی مسلم اشاره دارد. چرا که او با خلق آن همه آثار ماندگار، در یاد دوستداران شعر و ادب فارسی زنده می‌ماند. زرویی نصرآباد تنها از سرزمینی موقت، به ساحتی ایمن‌تر، آرام‌تر و رنگین‌تر سفر کرده و کلماتش در قالب شعر در میان ما به یادگار خواهد ماند.

این شاعر فقید در قامت یکی از همکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در محافل ادبی و شب‌های شعر در فرهنگ‌سراهای تهران حاضر می‌شد و انتشار آلبوم موسیقایی «با معرفت‌های عالم» با اشعار و صدای وی به همت سازمان فرهنگی هنری دیگر همکاری او با این سازمان بود. 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ، امیدوار است خانواده بزرگ ادیبان این سرزمین در هجران استادان و پیشکسوتان لایق، با استعانت از خدای متعال تقدیر زندگی را با حضور شاعران شایسته قدر بدانند. امید است زنده‌یاد زرویی نصرآباد از چشمه شفاعت علمدار کربلا سیراب شود، همان طور که در شعری که به محضر حضرت ابوالفضل(ع) تقدیم کرد، سروده بود: 

به پای‌بوس تو آیم به سر، به گوشه چشم/جواز طوف و زیارت دهد مرا گر دست.

سعید اوحدی

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران».

نظر شما