گالری عکس انفرادی؛

حوالی «انقلاب در پرسه‌های کامران شیر دل» در مرکز نبشی

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۱:۴۵:۴۱
کد خبر: ۷۸۳۶۳۹
حوالی «انقلاب در پرسه‌های کامران شیر دل» در مرکز نبشی
نمایشگاه انفرادی عکس کامران شیر دل در مرکز نبشی برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ نمایشگاه انفرادی عکاسی از روز جمعه 9 آذر تا جمعه 5 بهمن 1397 در مرکز نبشی برگزار میگردد.

حوالی انقلاب در پرسه

کامران شیر دل به‌عنوان یکی از پیشگامان سینمای مستند ایران، همواره به‌مانند استاد و مرادش آنتونیونی، تصویر خود را از واقعیت در مستندهایش به نمایش می‌گذارد و مخاطبان را در برابر پرسشی دشوار به داوری درباره‌ی حقیقت آن واقعه دعوت می‌کند. اما آثار سفارشی و غیرسفارشی او، حتی آن‌ها که به عنوان مستندهای صنعتی ساخته شده‌اند، ناخواسته در بن‌بست تعبیرهای سیاسی روز توقیف و تصویرهای او اسنادی مهم ازجامعه‌شناسی تاریخ معاصر ایران می‌شوند.
وی  که نخستین فیلم‌ساز ایرانی است که از عکس به عنوان اینسرت (لایی) در سینمای خود متناوب بهره برده است، عکس‌های پروژه‌ی حاضر را نیز تنها به قصد ساخت یک فیلم مستند به‌عنوان اینسرت عکاسی می‌کند که در پرسه‌های نامشخصی در روزهای منتهی به انقلاب در سال 1357 بدون سفارشی خاص برای یک شبکه‌ی خبری یا تلویزیونی در تهران انجام شده است.

 

کامران شیردل تنها هنرمند این نمایشگاه با رویکردی مستقل از فیلم‌ها و نه به‌عنوان اسنادی تاریخی، اجتماعی و سیاسی که به‌عنوان روایتی خرد در حاشیه‌ی متن بزرگ روایت انقلاب در کنار راش‌هایی که هیچ‌گاه به فیلم تبدیل نشد به نمایش گذاشته می‌شود.

نظر شما