رضا سعیدی‌پور در گفت و گو با برنا؛(مصاحبه هفته)

پخش مسابقات فوتبال لطمه‌ای به سینما وارد نمی‌کند!

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۴:۰۳:۰۰
کد خبر: ۷۸۴۲۳۷
پخش مسابقات فوتبال لطمه‌ای به سینما وارد نمی‌کند!
​رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی گفت: اکثر سینماداران فروش بلیت مسابقات جام جانی را با خانه سینما تسویه کرده‌اند و این در حالی است که سازمان سینمایی هیچ ضابطه‌ای برای پرداخت این مبالغ مشخص نکرده است.

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، درباره پخش مسابقات تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: اگر ما بتوانیم به هر بهانه‌ای اعم از اکران فیلم خارجی یا پخش مسابقات حساس فوتبال شرایطی را فراهم سازیم که زمان مرده سینماها را زنده کند این اتفاق در جهت مثبتی برای سینما عمل خواهد کرد.

سعیدی‌پور خاطرنشان کرد: مطمئناً در زمان پخش مسابقات حساس فوتبال کسی برای دیدن فیلم به سینما نمی‌آید و اگر سینماها طبق روال عادی‌شان عمل کنند در ساعاتی که مسابقات حساسی پخش می‌شود خیابان‌ها خلوت و در نتیجه سینماها نیز خالی خواهد بود و ما می‌توانیم با پخش فوتبال در سالن‌های سینما فضایی برای دور هم جمع شدن خانواده‌ها فراهم کنیم تا فوتبال را در ساعات مرده سینما در کنار هم ببینند.

وی افزود: حتی اگر سینما را کنار بگذاریم مطمئناً هر اتفاقی که منجر به یک شادی جمعی در بین مردم شود اتفاق مثبتی است. وقتی سینماها در زمان پخش مسابقات فوتبال خالی هستند چرا نباید از این موقعیت برای پر کردن سالن‌ها استفاده کرد؟ از طرفی سه بازی ایران در جام جهانی خارج از ساعت پخش فیلم‌ها بود و تنها یکی از این بازی‌ها ساعت 18:30 برگزار شد که ما به جای اکران فیلم، مسابقه فوتبال را پخش کردیم. دو بازی بعدی ایران ساعت 23:30 بود که در آن زمان اصلا فیلمی در سینماها پخش نمی‌شد.

سعیدی‌پور با اشاره به بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: حتی بازی تیم پرسپولیس نیز خارج از زمان پخش فیلم در سینماها بود. این بازی که ساعت 9:30 صبح برگزار شد باعث پر شدن چند سالن در سینمای آزادی شد که در آن ساعت که قرار بر خالی بودن سالن‌ها بود این اتفاق به نوعی به سینما سودرسانی کرد. مطمئناً همه سینماداران به این مسأله واقف هستند که سینمای ملی برای سینما اهمیتی بیشتر از این مسائل دارد و نمایش فیلم‌ها اتفاقی موقت است که هیچ لطمه‌ای به دیگر آثار سینمایی وارد نمی‌کند.

وی درباره تسویه حساب سینماها در نمایش بازی‌های جام جهانی با خانه سینما گفت: بنده جزو هیأت مدیره انجمن سینماداران هستم و طبق اطلاعاتی که دارم سهم تهیه‌کننده‌ها از پخش بازی‌های جام جهانی از سوی سینماها داده شده و اگر چند سینما هنوز تسویه حساب نکرده‌اند به دلیل شلختگی اداری است. انجمن سینماداران از سازمان سینمایی درخواست کرده که به آنها نامه‌ای برای تسویه حساب بدهند و سازمان هنوز هیچ نامه‌ای نداده و در این شرایط هیچ دلیلی وجود ندارد که سینماداران بدون مدرک پول را تسویه کنند ولی با این حساب بسیاری از سینماها از جمله سینمای آزادی که مدیریتش با بنده است مبلغ مشخص شده را به خانه سینما پرداخت کرده است.

مدیر سینما آزادی در پایان تصریح کرد: مطمئناً استقبال از بازی‌های آسیایی به اندازه جام جهانی نخواهد بود اما سینماها می‌توانند بدون اینکه به فیلم‌ها لطمه‌ای وارد شود چند سالن را به مسابقات تیم ملی کشورمان در زمانی که این مسابقات برگزار می‌شوند اختصاص دهند و این اتفاق از هر جهت می‌تواند به نفع سینمای ایران باشد.    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز