امیر علی دانایی در گفتگو با برنا؛

با تئاتر بازیگر به خود درمانی می رسد

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۴۷۹۹
با تئاتر بازیگر به خود درمانی می رسد
امیر علی دانایی دومین تجربه صحنه را با ایوب آقاخانی این روزها مزه مزه می کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ امیر علی دانایی بازیگر فیلم سینمایی انزوا که این روزها شیروانی داغ را روی صحنه تالار ایرانشهر دارد در گفتگو با برنا از تجربه همکاری اش با ایوب آقا خانی اینگونه گفت: من بیش از این با ایوب آقا خانی تجربه همکاری دیگری را در مدیوم تئاتر داشتم و بعد از این که سال گذشته ایوب پیشنهاد این کار را به من داد بدم نیامد ، مجدداً صحنه تئاتر را در فرمتی جدید و با نقشی خاص تجربه کنم.

بازیگر فیلم آپاندیس ادامه داد: در روزگاری که تلویزیون و سینما به دلیل متون نه چندان قوی پیشنهاد اغواء کننده ای برای بازیگر ندارد و من با این همه وسواس در انتخاب نقش و فیلمنامه معمولا خودم را به خانه نشینی دعوت می کنم تا به انجام هر کاری ،بهتر دیدم دوباره با یک نمایش خودم را در عرصه بازیگری محک بزنم . 

تئاتر به بازیگر این فرصت را می دهد که یک بار دیگر خودش را رفرش کند و تمرینات بیشتری به فیزیک ، بیان ،لحن و هر آنچه متریال و سرمایه بازیگر است تمرکز بیشتری داشته باشد . 

بازیگر نقش فرخ در سریال کلاه پهلوی ادامه داد : این روزها حالم با تئاتر خوب است و به رغم اینکه پیشنهادات مختلفی در تلویزیون و سینما دارم و قطعاً یکی دو کار را به زودی قطعی خواهم کرد ، اما باید بگویم تئاتر تجربه ای است که تو به عنوان یک بازیگر از آن سیر نمی شوی و قطعا اگر در این حوزه پیشنهاد دیگری هم داشته باشم ، عمیقاً به آن فکر می کنم .

او که امسال فیلمی را در جشنواره فجر نیز دارد ادامه داد : در کنار بازیگران با تجربه ای که اصولا خانواده تئاتر محسوب میشوند برای من هم جذاب است . به رغم اینکه خودم را سینمایی می دانم ، تمام تلاشم این است که با ریزبینی و دقت و تمرکز تمام ریزه کاریهای این نقش سخت را از دل نمایشنامه ای که اقتباسی از شاهکار تنسی ویلیامز است در بیاورم و اجرای درست و قابل قبولی از آن را ارائه دهم . 

امیر علی دانایی افزود: در دو سال اخیر چندین فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی را رد کردم و تنها دلیلم این بوده که فیلمنامه ها رمق لازم را ندارند ، خیلی سر دستی و بدون رنگ و لعاب شخصیت پردازی قو ی نگارش می شوند و من ترجیح می دهم به جای سالی چند کار نامرغوب یا شاید متوسط یکی دو کار قوی و قابل دفاع در کارنامه ام داشته باشم . 

او که به عنوان یکی از بازیکنان تیم هنرمندان دو روز گذشته پای به زمین چمن گذاشته است در پایان گفت : پیشنهاد می کنم نمایش شیروانی داغ را علاقمندان به فوتبال هم ببینند ، شاید جدا از جذابیت های نمایش لحظاتی جالب برای این افراد هم داشته باشیم. 

امیر علی دانایی برای بازی در سریال یکی از کارگردانان خوشنام تلویزیون قراردادی بسته که در فضایی متفاوت قرار است تجربه ای متفاوت را به کارنامه اش اضافه کند.مقرر شد وی  به زودی از حضورش در این کار هم با ما در برنا صحبت کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز