بررسی شکست های پیاپی تئوری های آمریکایی-اسرائیلی،

در برنامه «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۲۳:۳۹:۰۰
کد خبر: ۷۸۵۲۵۲
در برنامه «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر
«شبانه سیاسی» در برنامه امشب خود، موضوع عدم موافقت اعضای سازمان ملل با طرح آمریکا علیه حماس و همچنین موافقت جهانی با طرح ایرلند در مورد راهکار دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی را واکاوی خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در جلسه روز پنج‌شنبه مجمع عمومی سازمان ملل با رای منفی ۵۷ کشور عضو و رای ممتنع ۳۳ کشور دیگر پیشنویس قطعنامه علیه مبارزین فلسطینی٬  نتوانست دو سوم آراء را برای تصویب کسب کند و به این ترتیب آمریکا در تصویب طرحی برای محکوم کردن حماس به دلیل شلیک موشک از نوار غزه به اراضی اشغالی شکست خورد.

این برنامه تبیین می کند که در همین حال روز جمعه هم ٬ مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء قطعنامه‌ای را در حمایت از راه‌حل دو کشوری برای حل و فصل موضوع فلسطین تصویب کرد، مساله‌ای که برخی کارشناسان آن را به منزله سیلی دیگری برای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دانستند که روز گذشته در تصویت پیشنویس قطعنامه‌ای در محکومیت جنبش حماس شکست خورده بود. پیشنویس قطعنامه‌ای که از طرف ایرلند در حمایت از برقراری صلحی پایدار و جامع در خاورمیانه ارائه شد، آرای موافق ۱۵۶ کشور را به دست آورد و شش کشور با آن مخالفت کرده و ۱۲ کشور نیز رای ممتنع دادند.

«شبانه سیاسی» برنامه ای است گفت و گو محوربه گویش کردی کرمانجی که با تهیه کنندگی رستم نادری و اجرای رسول شیخ کانلو به بررسی رویدادهای سیاسی خاورمیانه و جهان می پردازد.

«شبانه سیاسی» شنبه ها و چهارشنبه ها در ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر می رود.

نظر شما