در نشست عوامل «شیروانی داغ» در خبرگزاری برنا مطرح شد؛

اقتصاد تئاتر نگران کننده‌ است!

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۵:۵۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۵۳۲۰
اقتصاد تئاتر نگران کننده‌ است!
​عصر روز پنجشنبه عوامل اجرا و ساخت نمایش «شیروانی داغ» در خبرگزاری برنا حاضر شده و در رابطه با این نمایش نشستی برگزار شد.

فرید سجادی حسینی در ابتدای این نشست اظهار داشت: در این اثر که ایوب آقاخانی به روی صحنه می‌برد و از نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» اقتباس شده پدر یک شخصیت کارتن‌خواب بوده و امروز ثروت زیادی دارد که بیماری سختش او را در شرف مرگ قرار داده اما به ثروت بزرگی رسیده و در حالیکه تصور می‌کند رو به مرگ است متوجه می‌شود که بیماری‌اش چندان خطرناک نیست، پس از این اتفاق طمع در وجود این انسان شکل گرفته و از خود خشم و عصبانیتی دوچندان بروز می‌دهد و دوباره متوجه بیماری سختش شده و تغییر می‌کند.

وی افزود: این شخصیت برای من بسیار جذاب بود، وقتی ایوب آقاخانی پیشنهاد حضور در این اثر را به من داد بدون معطلی از پیشنهادش استقبال کردم 

ایوب آقاخانی در ادامه اظهار داشت: من فیلم سینمایی «گربه روی شیروانی داغ» را دوران کودکی وقتی 8 سال داشتم دیدم  که من را بسیار مجذوب خود کرد و در ادامه پدرم با اشاره به اینکه این فیلم ساخته شده از یک نمایشنامه است تئاتر در ذهنم به خوبی شکل گرفت و ذهنم را به سمت خود برد.

وی افزود: حدود 4 سال پس از اینکه این فیلم را دیدم شروع به تعلیم دیدن تئاتر در هر زمینه‌ای کردم و بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را آموزش دیدم. «شیروانی داغ» تا امروز نسبت به دیگر آثاری که روی صحنه برده‌ام می‌توان بگویم که جزو بهترین آثار من است. این نمایش یکی از محاسبه شده‌ترین، دقیق‌ترین و سنجیده‌ترین نمایش‌های من است.

فریبا متخصص بازیگر این نمایش در ادامه اظهار داشت: بازی در یک نمایش مطمئناً زمان بیشتری از یک بازیگر می‌گیرد و ناگزیر وقتی در یک نمایش حاضر می‌شوید بازی در فیلم و سریال را تا زمان اجرای آن باید کنار بگذارید اما با بازی در فیلم و سریال حس خوبی که باید از بازیگری تجربه کنم را به طور کامل به دست نمی‌آورم و ترجیح می‌دهم حداقل هر سال در یک نمایش حضور داشته باشم.

وی افزود: بعد از اجرای نمایش هر شب وقتی به خانه می‌روم به قدری انرژی دارم که ساعت‌ها نمی‌خوابم و فقط به نمایش و آنچه که آن شب اجرای نمایش گذشته فکر می‌کنم.  وقتی ایوب آقاخانی بازی در این نمایش را به من پیشنهاد داد بدون اینکه نمایشنامه را بخوانم تنها با شناختی که از نوشته تنسی ویلیامز داشتم حضور در این کار را پذیرفتم.

وحید نفر دیگر بازیگر نمایش «شیروانی داغ» خاطرنشان کرد: برای بازی در این نمایش همه چیز با یک تماس تلفنی از سوی ایوب آقاخانی هماهنگ شد. من قبلا با وی همکاری داشتم و این نمایش سومین کاری بود که با آقاخانی همکاری کردم.

وی افزود: من از آن دست بازیگرانی هستم که پیشینه نقش برایم بسیار مهم است، من با شناخت این نقش از آنجا که نمایشنامه تنسی ویلیامز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ایوب آقاخانی موضوع اصلی اثر را تغییر داده و دروغ را مسأله اصلی کرده می‌دانستم که نقش من با آن چیز که در نمایشنامه ویلیامز است تفاوت دارد و در جلسات فکر می‌کنم در نهایت به آن چیز که می‌خواستیم رسیدیم.

وحید آقاپور نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: «شیروانی داغ» اولین تجربه من با ایوب آقاخانی است. سال گذشته نیز برای یک نمایش ایوب آقاخانی به من پیشنهاد همکاری داد اما به دلایلی این اتفاق میسر نشد و در نهایت خوشبختانه در نمایش «شیروانی داغ» این اتفاق افتاد.

وی افزود: کاراکتری که من در این نمایش بازی می‌کنم در نمایشنامه تنسی ویلیامز حضور ندارد و به همین دلیل من هیچ پیش‌زمینه‌ای از این نقش نداشتم و این کاراکتر به طور کلی شاید نقش چندانی در درام قصه نداشته باشد چرا که تنها یک توهم است. من پیش از این در دوران دانشجویی در این نمایشنامه بازی کرده بودم و نقشی که امروز وحید نفر آن را ایفا می‌کند در آن نمایش بر عهده داشتم و رجوع دوباره من به این نمایشنامه در نقشی دیگر تجربه بسیار جالبی برایم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز