بانوی عمارت داستان واقعی دارد؟

داستان فخر الزمان و شاهزاده ارسلان سند تاریخی دارد ؟

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۲:۰۶:۰۲
کد خبر: ۷۸۵۵۱۲
داستان فخر الزمان و شاهزاده ارسلان سند تاریخی دارد ؟
احسان جوانمرد، نویسنده سریال«بانوی عمارت» در باره شخصیت شازده ارسلان توضیح داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا ؛  احسان جوانمرد در  پاسخ به این سوال که آیا داستان فخر الزمان و شاهزاده سند تاریخی دارد یا نه گفت:

"ظاهرا عده‌ای از مخاطبان سریال به قصد آشنایی بیشتر با شازده ارسلان میرزای قاجار به سراغ کتب تاریخی و اینترنت رفته‌اند. ضمن ابراز خوشحالی از علاقه این دوستان به تاریخ باید عرض کنم که قصه سریال بانوی عمارت و شخصیت‌هایش یکسره مبتنی بر خیال بنده است و ارسلان، فخری، افسر و اسد و بقیه همگی آدم‌های خیالی هستند که در بستر تاریخ واقعی زندگی می‌کنند.

در سالی که ناصرالدین شاه به دست میرزا رضای کرمانی کشته شد، شازده ارسلان و بقیه، درگیر این ماجرای واقعی شدند اما فقط سه شخصیت میرزا رضا کرمانی، کلنل کاساکوفسکی و ابوتراب نظم‌الدوله از دل تاریخ وارد قصه می‌شوند و حضور کوتاهی دارند.

سایر شخصیت‌ها و وقایع سریال همگی خیالی هستند و قصه حاصل برخورد خیال نویسنده با واقعیت تاریخ است. شاهزاده یا شازده لزوما لقب مستقیم شاه نبوده است. در زمان قاجار شازده‌های زیادی در دولت و دربار وجود داشتند که نسبت‌شان به محمدشاه و فتحعلی شاه می‌رسیده است. احترام و منزلت اجتماعی آنها همان‌طور که در مورد شازده ارسلان می‌بینید به اندازه پسران شاه نبوده است اما به هر حال شازده محسوب می‌شدند و به هم‌خونی با پادشاه افتخار می‌کردند. به همین واسطه لقب و منصب می‌گرفتند."

احسان جوانمرد، نویسنده سریال«بانوی عمارت» در باره شخصیت شازده ارسلان توضیح داد: "شازده ارسلان شخصیت خیالی است که صدها معادل در سلسله قاجار داشته است. کسانی که پدربزرگ یا پدر پدربزرگ‌شان شاه بوده است. البته ارسلان یک شازده بداقبال است که دوست دارد با تلاش خودش به جایی برسد اما .... باقی قصه را خودتان ببینید."

 

نظر شما
پرونده ویژه