«ادواردو گالیانو» میهمان فرهنگی هیسپان تی وی

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۷:۳۸
کد خبر: ۷۸۵۷۴۵
«ادواردو گالیانو» میهمان فرهنگی هیسپان تی وی
بینندگان اسپانیایی زبان برنامه «بر بال سخن» هیسپان تی وی این بار با گوشه هایی از زندگی «ادواردو گالیانو» اروگوئه ای آشنا می شوند. کسی که علاوه بر نویسندگی و روزنامه نگاری، تحلیل گری سیاسی بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «بر بال سخن» که هر هفته به معرفی زندگی یکی از مشاهیر فرهنگ، ادبیات و هنر، از کشورهای آمریکای لاتین می پردازد، این بار گوشه هایی از زندگی «ادواردو گالیانو»، نویسنده و رمان نویس اهل اروگوئه را به قاب تصویر آورده است.

«بر بال سخن» با اشاره به کودتای نظامی 1973 اروگوئه، نشان می دهد که گالیانو در این کودتا زندانی شده و پس از آزادی، از کشور فرار می کند و به همین بهانه کتاب «باز کردن رگ های آمریکای لاتین» را می نویسد که این کتاب توسط دولت‌های نظامی راست‌گرا، نه تنها در اروگوئه، بلکه در شیلی و آرژانتین نیز توقیف و ممنوع اعلام می شود.

در ادامه می بینیم در جریان کودتای 1976 آرژانتین نیز، وقتی نام گالیانو به لیست کسانی که توسط جوخه‌های مرگ به اعدام محکوم شده، اعلام می شود؛ او به اسپانیا فرار کرده و در آنجا سه گانه معروف خود «حافظه آتش» را می نویسد که بعدها به 20 زبان زنده دنیا ترجمه می شود.  

در ۱۰ فوریه ۲۰۰۷ میلادی، گالیانو تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز جهت درمان سرطان ریه قرار می گیرد ولی در نهایت در 13 آوریل 2015 درگذشت. 

برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز