مستندی از آنا سولانز برای هیسپان تی وی:

نسل کشی مسلمانان برمه

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۲:۰۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۶۱۴۰
نسل کشی مسلمانان برمه
آنا سولانز، در مستندی که برای پخش از هیسپان تی وی آماده شده، افزایش خشونت و اذیت و آزار به مسلمانان برمه را به تصویر کشیده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، آنا سولانز، کارگردان مستند «اسلام هراسی در برمه» نشان می دهد که از سال 2012 خشونت و آزار و اذیت مسلمانان در سراسر برمه به شدت افزایش یافته است. فشارهایی که از سوی ارتش و گروه های افراطی گرا و هم جوامع بودایی وارد شده و منجر به کشته شدن ده ها تن و آوارگی هزاران نفر شده است.

سولانز در این مستند با اشاره به گزارش ها و شواهد تاریخی بیان می کند که در طول تاریخ، مسلمانان برمه یکی از بیشترین گروه هایی بودند که مورد آزار و اذیت از سوی مقامات این کشور قرارگرفته اند. طبق نظر دولت برمه این افراد مهاجران بنگالی هستند که ده ها سال پیش از کشور بنگلادش فعلی وارد برمه شده اند و به همین علت به عنوان شهروند در این کشور پذیرفته نمی شوند. آن ها از حقوق ابتدایی مانند آموزش، آزادی و مراقبت های بهداشتی ، حق رای و سایر موارد شهروندی برخوردار نیستند. 

در ادامه به وضعیت مسلمانان روهینگیایی و مسئله نسل کشی آن ها از سوی مقامات دولت برمه اشاره شده و اینکه ده ها هزار نفر از آن ها از طریق قایق های مرتبط با شبکه های قاچاق توانسته اند فرار کنند ولی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند. 

مستند «اسلام هراسی در برمه» به کارگردانی آنا سولانز در مدت زمان 25 دقیقه، چهارشنبه 21 آذر ماه ساعت 8:30 از شبکه هیسان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 برای مخاطبان این شبکه بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز