نالوکسان به روایت متخصصان

تأیید گفته‌های مهناز افشار از سوی کارشناسان اعتیاد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۹:۴۰:۲۸
کد خبر: ۷۸۶۴۱۲
تأیید گفته‌های مهناز افشار از سوی کارشناسان اعتیاد
​چند روزی است که مهناز افشار، بازیگر سینما به خاطر تبلیغ استفاده از داروی نالوکسان، مورد هجمه های شدیدی از طرف وزارت بهداشت و رسانه ها قرار گرفته است. وزارت بهداشت صحبت های او را نادرست و غیرکارشناسی دانسته و از او خواسته در امور درمان دخالت نکند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بسیاری از پزشکان و رسانه ها  گفته یِ او را به تمسخر گرفته اند و حتی خبرهایی مبنی بر احضار او به دادسرای فرهنگ و رسانه به گوش می رسد اما در این میان اساتید برجسته و شناخته شده حوزه اعتیاد، حرف های مهنار افشار را تایید می کنند و می گویند آنچه او گفته درست است.

آذرخش مکری، درمانگر اعتیاد و استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از محققان و سازمان های مردم نهاد در جهان کمپین، عرضه نالوکسان برای جلوگیری از مرگ معتادان را پیگیری می کنند، گفته‌های مهناز افشار را به طور کامل رد نکرده و اظهار داشته که این دارو در حال ورود به گایدلاین‌های درمان وابستگی به مواد است.

گفتنی است، چندروز قبل "مهناز افشار" به پیشنهاد داریوش اقبالی خواننده و بنیانگذار بنیاد آینه و دکتر کامیار اعلایی که به فعالیت فرهنگی در پیشگیری و مقابله با اعتیاد مشغول هستند، داروی نالوکسان را برای پیشگیری از مرگ جوانان در اثر سومصرف مواد تبلیغ کرد.

این تبلیغ واکنش برخی رسانه ها و پزشکان کشور را در پی داشت.

وزارت بهداشت در این رابطه اعلام کرد: تبلیغ و فروش نالوکسان در فضای مجازی تخلف است و بهتر است این سلبریتی محترم به کار خود بپردازد و دارو و درمان را به اهلش واگذار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز