متین ستوده در گفت‌وگو با آی‌فیلم:

جایگاه امروزم را مدیون تلویزیونم

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۵:۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۸۶۶۶۰
جایگاه امروزم را مدیون تلویزیونم
متین ستوده با بیان اینکه جایگاه و موقعیت امروزم را مدیون تلویزیونم، گفت: این روزها کار در تلویزیون سخت شده زیرا بازیگر بعد از مدتی به خودش سختگیرتر می‌شود و در شرایط فعلی انتخاب کارهای خوب سخت شده است.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، متین ستوده در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه، علت محبوبیت «لیسانسه‌ها» را نوشته سروش صحت و ایمان صفایی دانست و توضیح داد: قصه و فیلمنامه، حلقه مفقوده اکثر تولیدات تلویزیونی، در این سریال از کیفیت خوبی برخوردار است. سروش صحت و ایمان صفایی جامعه پیرامون خود را می‌شناسند و به معضلی اشاره کردند که تقریبا همه جوانان با آن سروکار دارند.

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» افزود: همین که کارگردان و نویسنده‌ای این‌قدر دقیق پیرامون خود و جامعه را رصد کنند و معضلات را دستمایه طنزی تا این اندازه حقیقی و واقعی کند، برگ برنده یک مجموعه تلویزیونی است؛ به همین دلیل این مجموعه یک سر و گردن از سایر کارها بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های اصلی این داستان، نمایندگان قشر خود در جامعه‌اند و به‌خوبی می‌توانند مشکلات اجتماعی جوانان را به تصویر بکشند، گفت: همه‌چیز درست و دقیق در ذهن آقای صحت شکل گرفته بود و از همان ابتدا قصه کاملی را با ایمان صفایی نوشته بودند. داستان لیسانسه‌ها  مستقیم به چالش‌های جوانان می‌پردازد اما از آنجایی که در قالب طنز به این مسائل پرداخته می‌شود، باورپذیرتر هم می‌شود و البته شیرین‌تر.

ستوده که بازی در «لیسانسه‌ها» را اولین و مهم‌ترین کار طنزش در این سال‌ها می‌داند، در این‌ باره ابراز کرد: بیشتر بازی‌های من در ژانر اجتماعی و درام بوده است. کار در این عرصه هم برایم ترسناک بود و هم چالش بزرگی بود که می‌خواستم خودم را محک بزنم. اینکه در کاری بازی می‌کنم که سروش صحت کاربلد آن را هدایت کند ترس من را دوچندان می‌کرد.

بازیگر نقش «ترانه» در این سریال طنز گفت: خوشحالم که این کار را تجربه کردم و در حد توانم تلاش کردم سربلند باشم. خوشبختانه اتفاق مهم این بود که مخاطب من را پس نزد و اتفاقاً از حضور من در مجموعه طنز استقبال کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ما در زندگی شخصی گه‌گاه شیطنت داریم، بازیگوشی داریم، غمگین هستیم، افزود: بخشی از شخصیتم را در اینجا آوردم که کمتر دیده شده بود و در بازی‌های دیگرم دیده نشده بود. تلاش نکردم که یک کمدین باشم بلکه سعی کردم نقش ترانه را در این سریال باورپذیر بازی کنم طوری‌که در قالب کمدی موقعیت قرار بگیرم.  

ستوده با تأکید بر اینکه جایگاه و موقعیت امروزم را مدیون تلویزیونم، گفت: این روزها کار در تلویزیون سخت شده به دلیل اینکه بازیگر بعد از مدتی نسبت به خودش سختگیرتر می‌شود و علاقه دارد در کارهای خوب حضور داشته باشد؛ اما تلویزیون  به دلیل شرایط اقتصادی و سرعت بالای کارها تولیدات باکیفیتی ندارد و سهل‌انگاری در ساخته‌های تلویزیونی دیده می‌شود. طبیعی است هر بازیگری بخواهد مسیر درستی را طی کند و انتخاب‌های مناسبی داشته باشد. در شرایط فعلی انتخاب کارهای خوب سخت شده است.

این بازیگر تلویزیون و تئاتر درباره ادامه‌دار شدن ساخت سریال «لیسانسه‌ها» ابراز کرد: فکر می کنم این مجموعه و این آدم‌ها کشش این را دارند که به آنها پرداخته شود چون لیسانسه‌ها خود زندگی است و هیچ کس از دیدن زندگی خسته نمی‌شود؛ اتفاقا مردم با کاراکترها آشنا شده‌اند و دوست دارند سرنوشت آنها را دنبال کنند. در فصل جدید قرار است با معضلات و مشکلات فوق لیسانسه‌ها آشنا شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز