​مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو عنوان کرد؛

وظیفه ما در رادیو سنگین است / خبر فوت تختی غم‌انگیزترین اتفاق کاری‌ام بود

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۰:۳۵:۲۵
کد خبر: ۷۸۶۹۰۵
وظیفه ما در رادیو سنگین است / خبر فوت تختی غم‌انگیزترین اتفاق کاری‌ام بود
مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو، از سال 1345 در بخش های مختلف سازمان به فعالیت مشغول بوده است.وی از جمله گویندگان و گزارشگرانی است که به صورت تخصصی رویدادهای مهم ورزشی را روایت کرده و تجربیات گران بهایی در این زمینه دارد. چندین نسل از هموطنان کشورمان مهمترین رویدادهای ورزشی که در آن توام با لحظات غم ،شادی، تلخ و شیرین بوده است با صدای دلنشین وی تجربه کرده اند.اسکویی کماکان بسیار پر انرژی برنامه های مختلف ورزشی را اجرا می کند و هر روز با توان بیشتری فعالیت خود را ادامه می دهد.به همین خاطر و به بهانه برگزاری جشنواره بین المللی رادیو واجلاس جهانی صدا با او به گفتگویی متفاوت پرداختیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مسعود اسکویی با اشاره به اهمیت و جایگاه مخاطبان گفت: امروز شبکه های مختلف رادیویی وجود دارد که برای سلیقه های مختلف، برنامه های گوناگونی تولید می کنند.اما باید دقت کرد مسئله ای که وظیفه ما را در این میان سنگین تر می کند  آن است که به نحو جدی و کاملا پرقدرتر از قبل به فعالیت رادیویی خود ادامه بدهیم.مثلا در رادیو ورزش اگر تلاش کافی صورت نگیرد، ممکن است که مخاطبان ما جذب سایر شبکه ها شوند. به همین خاطر باید به نحوی برنامه ریزی صورت پذیرد که شنونوده های رادیو ورزش وقتی برنامه های مختلف ما را شنیدند، احساس رضایت کامل نمایند .در حقیقت به نحو شایسته ای باید فضا سازی های لازم را از طریق رادیو برای مخاطبان انجام داد تا آنها به نحو قابل قبولی با ما همراه شوند. امروزه رسانه های نوینی پا به عرصه حضور گذاشته اند و رقابت بین رسانه ای بیشتر از زمان قبل است. به موازات این تحول شاهد توسعه بخش های مختلف فنی نیز هستیم که در نهایت ما را به سمتی می برد که با دقت بیشتری وظیفه سنگین خود را ادا کنیم.

بهترین دوستم، صمیمت رادیو را تداعی می کرد

اسکویی در باره صمیمیت ها و دوستی های مثال زدنی در رادیو افزود: دوستی ها در این رسانه بسیار ماندگار است.مثلا من با مرحوم اینلالو نزدیک به 40 سال آشنا بودیم. این رابطه بر اساس دوستی صمیمانه بود و هیچوقت

چیزی جز این میان ما مطرح نشد . وقتی که مرحوم اینالو فوت کرد احساس کردم پشتم خالی شد و اتفاق تلخ برای من بسیار دردناک بود. این حس زمانی تشدید شد که آن مرحوم بنده را به عنوان وصی خود معرفی کرد و  من هم سعی بر آن داشتم تا به نحو شایسته ای دوستی را در حق ایشان اجابت کنم. به نحوی که در قطعه نام آوران برای او محلی را تهیه کردم اما بر اساس وصیتی که برای دفن در کنار والدین داشت پیکر او به بوئین زهرا انتقال داده شد.

خبر فوت تختی غم انگیز ترین اتفاق کاری ام بود

زمانی که تختی به رحمت خدا رفت، متن فیلم مربوط به فوت ایشان را بنده خواندم و تمام جملات را با اشک و گریه قرائت کردم. این اتفاق تلخترین اتفاق کاری ام بود.بعد از گذشت این همه سال هیچ وقت آن لحظات را فراموش نمی کنم.

صعود ایران به جام جهانی98 بهترین خاطره کاری ام بود

وی در خصوص بهترین خاطره کاری خود گفت: زمانی که بعد از سالها ، امیدها برای صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی 1998 فرانسه بیش از هر زمانی افزایش یاقت، هیجان فراوانی تمام اهالی ورزشی رادیو را فرا گرفته بود.یادم هست زمانی که در بازی برگشت و تاریخی ایران استرالیا وقتی که 7 دقیقه وقت اضافه بازی از سوی ساندروپول داور بازی اعلام شد واقعا به سختی می توانستیم در استودیو حضور داشته باشیم و دائما تصور شادی هموطنان و غرور ملی که از نتیجه آن بازی برای کشورمان رقم می خورد از جلوی چشم نمی رفت.  

پیشکسوتان کوله باری از تجربه اند

اسکویی در رابطه با جایگاه پیشکسوتان خاطر نشان کرد: در زمان مدیریت فعلی دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی توجه خاصی به پیشکسوتان شده و برای این افراد ارزش خاصی قایل می شوند.به طور کلی پیشکسوتان در طی دوران کاری خود، به کوله باری از تجربه دست پیدا می کنندکه بسیار ارزشمند است.مثلا فردی که 50 سال به فعالیت های مختلف پرداخته است باید حتما این اندوخته گرانبها را به نسل جدید منتقل نماید.بنده سالها در داخل و خارج از کشور تجربیات متنوعی در زمینه فعالیت کاری خود دارم که این دانسته ها برای جوان ها  می تواند پاسخگوی بسیاری از پرسش ها باشد.جوان های علاقه مند نیز باید در این زمینه دایما پویا و پرسشگر بوده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر باشند .

به دست برنامه سازان برسد، می تواند اثرات مفیدی در راستای افزایش کیفیت برنامه  سازی داشته باشد.به همین خاطر می توان بعد از مطالعه کافی این آثار، موارد مد نظر  را  استخراج کرد و در قالب جزوات مفید و آموزشی در اختیار برنامه سازان و مدیران مختلف رادیو قرار داد .

برگزاری جشنواره بین المللی رادیو اقدامی بسیار بزرگ  است

اسکویی در پایان ضمن بیان اینکه برگزاری جشنواره بین المللی رادیو اقدامی بسیار بزرگ است گفت: برای افزایش غنای هر چه بیشتر این رویداد مهم باید افرادی که در این زمینه فعالیت داشته اند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در بخش های مختلف از حضور آنها استفاده کرد. از سویی اگر در هرکدام از  شبکه های رادیویی رقابت به نحو شایسته و فزاینده ای درون شبکه ای نیز انجام شود و افراد بر اساس نوع فعالیت خود در زمینه های گوناگونی مانند فنی ، نویسندگی ،گویندگی و تمام مشاغل مرتبط به فعالیت  بپردازند به نحو شایسته ای با یکدیگر به رقابت می پردازند.همچنین در نظر گرفتن جوایز ارزنده و مشوق های مختلف که باعث افزایش حس انگیزه شرکت کنندگان می شود،  مسلما اثر گذاری بسیار بیشتر و بهتری بر نتایج حاصله خواهد داشت و در این فضا تلاش های انجام گرفته مضاعف شده و برنامه های بسیار شاخصی به جشنواره ارسال می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز