به تهیه‌کنندگی کیانوش الطافی؛

«تصویر یک تهاجم» در پرس تی وی نقش می بندد

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۳:۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۷۱۱۰
«تصویر یک تهاجم» در پرس تی وی نقش می بندد
برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده» (Pictures that shake the world) به نقد و گفت و گو پیرامون عکس بی احترامی پسر جوان یهودی به زنی مسلمان در اورشلیم می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی کیانوش الطافی، عکسی که در تاریخ 5  دسامبر 2010 در اورشلیم گرفته شده و طی آن پسر جوان یهودی شراب داخل بطریش را به روی زنی مسلمان می‌ریزد را مورد بررسی قرار می دهد.

این عکس توسط رینا کاستلنوو در مراسم عید باستانی «پوریم» که هر ساله توسط یهودیان به پاس کشتار ایرانیان گرامی داشته می شود به ثبت رسیده است.

وی پس از پایان عید پوریم، پسری را مشاهده کرد که به سوی زنی مسلمان رفته و جام شراب سرخش را به طرف این زن می پاشد و از آنجایی که شراب در اسلام یک نوشیدنی حرام است، جوان یهودی با این حرکت به فرهنگی دیرپا تجاوز می‌کند.

ریناکاستلنوو به واسطه ثبت این تصویر برنده جایزه «ورد پرس فتو» در سال 2010 شد. او عکاسی اسرائیلی است که به دلیل اشتغال در دفتر اورشلیم مجله نیویورک تایمز در این منطقه اجازه کار دارد و از زندگی روزمره مردم اسرائیل و فلسطین عکاسی می‌کند.

برنامه «عکس های تکان دهنده» پنجشنبه 22 آذر ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20 ، شنبه 07:00 ، و یکشنبه ساعت 14:00 پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز