مقایسه حقوق رئیس تلویزیون و بازیگران سیما

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۶:۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۸۷۶۱۴
مقایسه حقوق رئیس تلویزیون و بازیگران سیما
یادداشت: پیروز قهرمانی

روز گذشته مطلبی از عزت‌الله ضرغامی  رئیس اسبق تلویزیون منتشر شد که در آن از حقوق 9 میلیون و 600 هزار تومانی وی صحبت به میان آمد و این مسئله با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی مواجه شد.

اگرچه حقوق 9 میلیون و 600 هزار تومانی رئیس اسبق تلویزیون با آحاد جامعه هیچ سنخیتی ندارد و اکثر قشر متوسط مردم حقوق زیر  3 میلیون تومانی را دریافت می‌کنند اما جا دارد در این مقال دستمزد بازیگران تلویزیون هم  نیم نگاهی داشته باشیم. 

امروز دستمزد بازیگران تلویزیون به عنوان نوک هرم آثار نمایشی در بالاترین سطح دستمزد‌های تلویزیونی قرار دارد طوری که قابل مقایسه با هیچ یک از اعضای خانواده تولید در سینما و تلویزیون و حتی حقوق حقیقی مدیران نیست.

جالب است بدانید معمولی‌ترین بازیگران یک سریال تلویزیونی برای هر ماه  فعالیت عددی نزدیک به هر ماه 15 تا 20 میلیون تومان قرارداد می‌بندد و جالب است  بدانید این عدد با چهره‌های متوسط و استار سینما که دستمزدشان از ماهانه 40 میلیون  تومان تا هر ماه 250 میلیون تومان هم می‌رسد قابل مقایسه نیست و البته این عدد با دیگر اقشار جامعه نیز مطابقتی ندارد.

شاید این سوال پیش بیاید که احتمالا بازیگران تمام سال را که مشغول کار نیستند این مطلب درست است اما برای کسی که 5 ماه حقوق 100 میلیونی دریافت می‌کند احتمالا 500 میلیون تومان می‌تواند زندگی‌اش را در یک سال تأمین کند.

البته این مسئله هم در  مورد همه بازیگران صدق نمی‌کند و همین امروز تعداد زیادی از بازیگران  سینما  و تلویزیون بیکار هستند و زندگی‌شان معطل اعداد و ارقامی است که شاید با ارقام بالا قابل مقایسه نباشد.

در روزگاری که برخی از بازیگران همزمان سر چند پروژه هستند بازیگرانی هم هستند  که مدت‌ها در خانه هستند و شرایط کار  کردن را ندارند و البته به خاطر جایگاه اجتماعی‌شان نمی‌توانند برای امرار معاش دست به هر کاری هم بزنند. با این اوصاف در این یادداشت بهانه‌‌ای بود تا در کنار حقوق رئیس اسبق سازمان سری بزنیم به  دستمزد گران‌ترین اعضای سینما و تلویزیون که قابل مقایسه با اقشار دیگر نیستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز