در رادیو تهران؛

بررسی قیمت و کیفیت خودرو

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۱:۵۲:۳۰
کد خبر: ۷۸۸۴۴۳
بررسی قیمت و کیفیت خودرو
رادیو تهران با برنامه «جمعه با سیاست» قیمت و کیفیت خودرو را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، قیمت و کیفیت خودرو در برنامه  جمعه با سیاست رادیو تهران مورد بررسی قرار گرفت: 

 سعید متمنی _ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو:

با توجه به عرضه کم خودرو از برج 4 به دلیل کاهش قیمت ارز پیش بینی می شد قیمت خودرو کاهش یابد. یکی از دلایل گرانی را میتوان دپو کردن خودرو های آماده تحویل  و عرضه کم خودرو که 50 تا70 درصد عامل گرانی است دانست. در کل شورای حمایت از مصرف کننده و صنف ها باید دخالت میکردند. عامل بعدی ضمانت نکردن پیش فروش توسط بانکهاست. تحویل پول به صورا کامل عامل بی توجهی به کیفیت توسط خودرو ساز میباشد. البته نظارتی هم روی این کار نیست. عملکرد خودروسازان از سال70 پیشرفت نداشته و با بسته شدن فضای انتخاب مصرف کننده همین شرایط حال حاضر بوجود خواهد آمد. 

 سید جواد حسینی کیا _عضو هئیت رئیسه کمیسون صنایع و معادن:

با توجه به جلسات متعدد در نوسانات ارزی قیمت مواد اولیه 3 الی4 برابر افزایش داشته و برای قطعه سازان صرفه اقتصادی ندارد پس گرانی اینگونه توجیه شد. نوسانات داخلی و نیروی انسانی مازاد روی قیمت ها تاثیر میگذارد و تعدیل نیرو منطقی نیست. راهکار میتواند در کاهش قیمت خودروهای پرمصرف و افزایش قیمت خودرو های لوکس شود.

 مهندس قرایی _ رئیس مرکز مطالعات و تکنولوژی گروه سایپا و معاون مدیرعامل سایپا:

درست است تولید کاهش یافته و نیروی مازاد زیاد است اما نقش نیروی انسانی نزدیک به 9 درصد و نیروی مازاد 2 درصد روی قیمت ها تاثیر دارد. قیمت خودرو به طور متوسط 60 درصد مواد اولیه است. مواد اولیه داخلی تابعی از نرخ  ارز است و چون به مقدار کم نگهداری و تهیه میشود پس قیمت متغیر میشود. کیفیت خودرو داخلی راضی کننده نیست که باید افزایش کیفیت داشته باشیم ( طراحی محصولات جدید و از رده خارج کردن محصولات بی کیفیت). برای بالا بردن تجربه و کیفیت، مشارکت ها باید بیشتر شود که در حال حاضر با شرکت سیتروئن و رنو و ... شروع شده که باعث انتقال دانش خودرو سازی به کشور می شود. آشفتگی بازار، افزایش قیما ارز و تورم عامل سود های زیادی برای دلالان شد. حداقل 10هزار میلیارد تومان سود دلالان و 5500میلیارد تومان ضرر خودروسازان در 6ماه اول سال بخصوص مرداد و شهریور بوده است که توسط بورس و حسابرس معتمد سازمان حسابرسی محاسبه شده است. در جلسات وزارت صنایع و شورای رقابت با خودروسازان اعلام شد که به زودی قیمت خودرو متعادل خواهد شد و دست دلالان کوتاه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز