به کارگردانی نوری بیلگه جیلان؛

«درخت گلابی وحشی» در باشگاه فیلم گالری رج

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۵:۴۳:۵۹
کد خبر: ۷۸۹۰۱۰
«درخت گلابی وحشی» در باشگاه فیلم گالری رج
جدیدترین اثر نوری بیگله جیلان کارگردان مطرح سینمای جهان و فیلم تحسین شده جشنواره کن ۲۰۱۸ در باشگاه فیلم گالری رج اکران می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جدیدترین اثر نوری بیگله جیلان کارگردان مطرح سینمای جهان و فیلم تحسین شده جشنواره کن ۲۰۱۸ چهارشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۸ در باشگاه فیلم گالری رج اکران می‌شود.

بنو ایلدیریملار، یوگو دمیرکل و مورات کمشیر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

بیلگه جیلان یکی از بزرگترین کارگردان‌های تاریخ سینمای ترکیه و از مهمترین فیلمسازان حال حاضر دنیا است که فیلم سینمایی «خواب زمستانی» به کارگردانی وی برنده نخل طلای کن شده است و فیلم‌های «روزی روزگاری در آناتولی» و «فاصله» از آثار مطرح این کارگردان ترکیه‌ای است.

آخرین فیلم او بسیار در کن امسال تحسین شد و ۴ ستاره کامل را از منتقدان گرفت. میانگین امتیاز منتقدان جهان ۸۸ از ۱۰۰ است و برخی آن را شاهکار خطاب کرده‌اند. 

پیتر بردشاو از گاردین در نقدی بر این فیلم نوشته است: «درخت گلابی وحشی» فیلمی لطیف، انسانی و خوش ساخت است. روح چخوف در جای جای فیلم او قابل ردیابی است، با این حال، سبک او تماما از آن خودش است و چخوفی نیست، بلکه جیلانی است.

دبورا یانگ از هالیوود ریپورتر نیز به تحسین این فیلم پرداخت و در یادداشتی نوشت: تجربه تماشای فیلم مانند خواندن رمانی طولانی است که با موضوعاتی بنیادی از جمله فلسفه، مذهب، سیاست و معماهای اخلاقی گره خورده است.

جی وایسبرگ از ورایتی نیز در نقدی نوشته است: «درخت گلابی وحشی» اثری استادانه و گام رو به جلویی دیگر در سینمای جیلان است با دیالوگ هایی طولانی تر و کمی تغییر اساسی در فیلمسازی

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فیلم داستان نویسنده‌ای جوان را دنبال می‌کند که به زادگاهش باز می‌گردد تا با وقایعی تلخ و شیرین روبرو شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز