بنیاد سینمایی فارابی؛

تولید محتوا برای کودکان از سوی هنرمندان یک فرصت است

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۶:۲۵:۵۸
کد خبر: ۷۸۹۳۴۸
تولید محتوا برای کودکان از سوی هنرمندان یک فرصت است
​مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به نقش مهم اهالی فرهنگ و هنر در تامین محتوا که فضای وب در دسترس کودکان قرار می‌گیرد گفت: جشنواره «کودک آنلاین» فرصت مناسبی برای تهیه محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان در فضای وب است.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا ، علیرضا تابش در جلسه گفت‌وگوی فعالان عرصه سینمای کودک و نوجوان با دست‌اندرکاران جشنواره «کودک آنلاین» اظهار کرد: خوشحالیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رغم مسئولیت‌هایش در حوزه زیرساخت، در حوزه تولید محتوا در حال ساماندهی رویدادی بزرگ است.
وی ادامه داد: وقتی در این باره طرح موضوع شد از این جشنواره استقبال کردیم و کنار «کودک آنلاین» قرار گرفتیم و معتقدیم تولید محتوا در فضای وب برای کودکان و نوجوانان توسط هنرمندان سینما فرصت است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد: برنامه‌های کوتاه، وب سری‌ها، فیلم‌های کوتاه و تولیداتی که در فضای اینترنت ارائه می‌شود فرصتی است تا همه برای خلق ایده‌های نو مشارکت کنند و این جشنواره نیز در نخستین سال می‌تواند گام‌های جدی بردارد.
تابش تاکید کرد: حوزه فناوری اطلاعات گسترده است و وزیر محترم و همکارانشان می‌توانستند کارهای دیگری را انجام بدهند اما همین که سراغ حوزه فرهنگ و هنر آمدند، بسیار ارزشمند است.
وی افزود: باید این فرصت را غنیمت شمرد و هنرمندان عرصه کودکان و نوجوانان جشنواره «کودک آنلاین» را همراهی کنند، چرا که تولید محتوای بومی در فضای اینترنت برای کودک و نوجوان خطیر است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: سرعت نشر در فضای وب بالاست و هر مصرف کننده محتوا علاوه بر مصرف، خود ناشر محتوا است و آموزش‌های آنلاین ویژه کودکان در سایر کشورها فراگیر شده است.
تابش با اشاره به دسترسی کودکان ایرانی به فضای اینترنتی افزود: محتوای مورد نظر در فضای وب با خلاقیت هنرمندان می‌تواند در اختیار کودکان قرار گیرد و امیدوارم شاهد مشارکت بالای اهالی فرهنگ و هنر در این عرصه باشیم.
در بخش دیگری از این جلسه، سید جمال هادیان، دبیر جشنواره «کودک آنلاین» در جلسه مشترک با تولیدکنندگان محتوا برای سینمای کودک اظهار کرد: از بنیاد سینمایی فارابی برای حمایت از این رویداد تازه بنیاد تقدیر می‌کنم. جشنواره «کودک آنلاین» فرصت جدیدی برای جامعه هنری است، شاید کلمه فرصت را ساده می‌انگاریم اما در زندگی ما فرصت‌هایی پیش می‌آید که گاه به دیده شک و تردید به آن می‌نگریم.
وی ادامه داد: فهم فرهنگی هنری در دستگاهی و یا جریانی وجود دارد و اگر امروز وزارت ارتباطات بانی تولید محتوا شده به دیده یقین و اطمینان به آن نگاه کنیم و اگر این کار موفق شود در دوره‌های بعد همراهی‌های بیشتری با آن شکل می‌گیرد.
سید جمال هادیان دبیر نخستین جشنواره کودک آنلاین عنوان کرد: این جشنواره با نیت خیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا شده است و ما به دنبال همراهی اهالی فرهنگ و هنر برای افزایش سهم کودکان در فضای مجازی هستیم.
هادیان تاکید کرد: فرصت مناسبی در این رویداد فراهم است و امیدوارم آن را با حمایت از ایده‌ها به موقعیت طلایی تبدیل کنیم و به جریان‌سازی در سینمای کودک و فضای مجازی کمک کنیم و از همه اهالی فرهنگ و هنر برای پیوستن به کودک آنلاین و تبلیغ آن دعوت می‌کنیم.
در ادامه حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین درباره فضای وب جشنواره کودک آنلاین توضیحاتی ارائه کرد و هنرمندان حاضر در این باره پرسش‌هایی را مطرح کردند.
در این مراسم حبیب ایل‌بیگی، جعفر صانعی مقدم، وحید نیکخواه آزاد، ایرج طهماسب، رهبر قنبری، علی عبدالعلی زاده، بیژن میرباقری، نادره ترکمانی، مهرداد موفق، حجت‌الله سیفی، بیتا منصوری، فرزاد اژدری، سهیل بیرقی، سهیل موفق، شعله شریعتی، سحر عصرآزاد، مریم کشکولی، سعید هاشمی و... حضور داشتند.
 
روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی
۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۴

 

 

نظر شما
پرونده ویژه