یادداشت آخر هفته

در بلندترین شب سال کام مردم را تلخ نکنیم!

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۹۴۱۰
در بلندترین شب سال کام مردم را تلخ نکنیم!
یادداشت: مجتبی احمدی

تلویزیون و تمام شبکه‌هایش این روزها در تدارک ویژه برنامه‌ای برای شب یلدا هستند و این در حالی است که مجریان برای هر یک از شبکه‌ها معرفی شده‌اند. رضا رشیدپور شبکه سه، ژیلا صادقی شبکه دو، حمید گودرزی شبکه پنج و احتمالا علی ضیا ویژه برنامه شبکه یک را اجرا خواهند کرد. برنامه‌هایی که قاعدتا با  مهمانان رنگارنگ به دنبال این هستند که لحظات مفرحی را در بلندترین شب سال برای مخاطبانشان به تصویر بکشند.

اینکه یکی از شب‌های باستانی به چله نشینی و  دورهمی‌های طولانی مدت تبدیل بشود و لحظاتی گرم را برای مردم ایران ثبت کند اتفاقی مبارک است. در واقع تاریخچه شب یلدا مملوء از صله رحم، شعرخوانی‌ها، حافظ خوانی‌ها و تعریف قصه‌ها و خاطراتی‌ است که اعضای خانواده را به یکدیگر نزدیک می‌کند. اتفاقی که از هر زاویه‌‌ای می‌تواند حال مردم را بهتر از قبل کند.

نکته‌ای که باید با مراقبت بیش از پیش تهیه‌کنندگان، کارگردانان و البته در رأس هرم مجریان سیما مد نظر شبکه‌های مختلف باشد، مراقبت کردن از حال عمومی جامعه است. در وضعیت اقتصادی فعلی جامعه با پسته کیلویی 350 هزار تومان و گرانی‌های بازار میوه و شیرینی و ... بهتر است بیش از آنکه به سفره‌های رنگارنگ بپردازیم حال خوب را جایگزین افه‌های خوش استاتیک تصویری نماییم.

امروز بیش از هر لحظه دیگر به همسو شدن و همراه شدن رسانه و مردم نیازمندیم و در واقع تلویزیون در لحن، کلام و محتوا بایستی به جامعه نزدیک شود چرا که جامعه از قشر  متوسطی تشکیل شده است که شاید نتوانند سفره  خوش رنگ و  لعابی را تدارک ببینند اما حتما می‌توانند لحظات  خوش رنگ و لعابی را تجربه کنند.

لطفا در این شب ماندگار باستانی از درشت‌گویی‌ها و نمایشی‌گوی‌ها و اغراق‌زدگی‌های مرسوم رسانه‌ای فاصله بگیریم و در زاویه‌ای رخ به رخ مخاطب تلویزیون از جنس او باشیم.

زیبایی‌شناسی در یک برنامه تلویزیونی بسیار  مهم و اثربخش و حیاتی است اما نمی‌توان کتمان کرد که  هنرمند و یک گروه هنری می‌تواند با نگرشی به وضعیت اقتصادی، روحی و روانی جامعه، چیدمان دکور و حتی بر همین اساس  چیدمان محتوا، موضوع و حتی انتخاب مهمان داشته باشند. می‌‌شود بدون دعوت از مهمانان گران در مناسبت‌های تلویزیونی هم برنامه‌ای جذاب و ویژه تولید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز