کارگردان ، بازیگر ، خواننده ، فوتبالی همه «مجری» می شوند!(بخش دوم)

تو هم بیا مجری شو !

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۹۶۸۱
تو هم بیا مجری شو !
یادداشت ــــ مجتبی احمدی

این روزها شاهد این هستیم که انواع و اقسام بازیگران موفق و ناموفق ، کم کار و پر کار ، ستاره دار و ستاره افول کرده ، فوتبالیست پیش کسوت و خواننده های کم کنسرت و پرطرفدار و... نامزدهای اجرای  برنامه های با ربط و بی ربط به لحاظ تخصص در تلویزیون می شوند .

مشخصاً، گویا اجرا در تلویزیون حرفه ای شیرین و جذاب از آب در آمده است، اگر چه می توان ابعاد اقتصادی این مساله را هم بررسی کرد،  اما فراموش نکنیم مجری یک رسانه در حد و اندازه های رسانه ملی با قوانین و چارچوب های معین و گاهی سخت کار هر آرتیستی نیست .

در واقع نمی توان توقع داشت یک چهره محبوب یا معروف تنها به صرف داشتن بیان مناسب بتواند از پس ارائه یک برنامه تلویزیونی و لو نزدیک به تخصص آن فرد بر بیاید ، اینکه مدیران سیما هم مجبور هستند به خواست برخی اسپانسرها تن بدهند و بر خلاف میلشان به جای مجری های شناسنامه دار تلویزیون مجوز اجرای سلبریتی ها را امضاء کنند قطعاً به آسیب شناسی رسانه ای نیازمند است که جای آن را باید در ماجراهای اقتصادی رسانه پیدا کرد . 

اگر چه امسال مهران مدیری رامبد جوان و ... توانستند در تلویزیون حضور موفق را تجربه کنند و برنامه های قابل قبولی را روانه آنتن کنند،  اما بی شک تلویزیون از کنار گذاشتن مجریانش در برهه ای از زمان لطمه خواهد دید و سپردن برنامه های جذاب مثل مسابقه ها و فالک شو ها به افرادی که تنها جذابه های بصری و کاراکتری دارند و رسانه را در مقام مجری نمی شناسند قطعاً به نفع تلویزیون نخواهد بود .

طبیعی است در شرایط فعلی باید محدودیت های مشخصی را برای اجرای برنامه های تلویزیونی در نظر بگیریم تا مجریان برنامه های تلویزیونی کمکم کنار گذاشته نشوند، چرا که بی شک مجریان تلویزیون که سرمایه های رسانه محسوب می شوند در صورت بیکاری در گیر حرفه های دیگر خواهند شد و این مسئله در واقع به نوعی سوزاندن سرمایه ها محسوب می شود !

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز