در شب سینما بررسی می شود؛

«زیبایی شناسی و سینما»

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۳:۳۱:۱۸
کد خبر: ۷۸۹۶۹۱
«زیبایی شناسی و سینما»
​«شب سینما» از مجموعه شب های هنر، یازدهمین نشست خود را به موضوع «زیبایی شناسی و سینما» اختصاص خواهد داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا : در این برنامه که چهارشنبه 28 آبان از شبکه 4 پخش خواهد شد، مسعود فراستی میزبان جواد کریمی، پژوهشگر فلسفه و زیبایی شناسی خواهد بود.

با شنیدن اصطلاح زیبایی شناسی بی شک دورنمای وسیعی از مسائل و مباحثی به ذهن خطور می کند که می تواند شاخه های مختلفی را از ارتباط میان فلسفه و هنر شامل شود. زیبایی شناسی یکی از پنج رشته کلاسیک فلسفه محسوب می گردد که بدنبال درک امر زیبا یا هنر بر می آید و به ادراک حسی، معیار ذوق، بحث لذت و سودمندی حسی می پردازد.

سینما نیز به عنوان جدیدترین هنر مورد ارزیابی زیبایی شناسان قرار می گیرد و می توان تاریخ این ارزیابی را از روزهای آغازین سینما در نظر گرفت.

زیبایی شناسی سینمایی و نه فلسفی، سینما را به مثابه هنر می نگرد و با معیارهای هنری بررسی می کند، و بررسی فرمی اثر سینمایی یکی از وجوه قالب و مهم اینگونه از ارزیابی ها قلمداد می گردد.

«شب سینما» که به صورت تخصصی به مفاهیم سینما می پردازد امشب با حضور جواد کریمی، پژوهشگر فلسفه و زیبایی شناسی به زیبایی شناسی در سینما می پردازد.

«شب سینما» پنجمین شب از « شب های هنر» با محوریت بررسی مفاهیم تخصصی سینما و نقد آنها، به تهیه کنندگی سلمان وکیلی ،هر چهار شنبه شب ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهارسیما پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز