گروه هنر و تجربه ارائه می دهد ؛

نشست خبری مستند «قطار مسیر ۶۰»

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۳:۳۱:۰۹
کد خبر: ۷۸۹۶۹۶
​نشست خبری فیلم مستند «قطار مسیر60» به کارگردانی و نویسندگی کتی جهانگیری در آستانه اکران این فیلم، روز یکشنبه دوم دی ماه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا ؛ کتی جهانگیری که فعالیت خود در عرصه هنر را از سال 1376 با بازیگری در سینما آغاز کرد و در ادامه بازیگری را در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد، به عنوان منشی صحنه، دستیار کارگردان و برنامه­ریز در کنار کارگردانانی مانند کیانوش عیاری، سیروس الوند، محمدعلی سجادی و خسرو معصومی حضور داشته است. در سال 1380 با ساخت مستند تجربی «سنگ و آتش» فعالیت در عرصه مستندسازی را آغاز و تا امروز بالغ بر ده مستند بلند،کوتاه و تلویزیونی را کارگردانی کرده است.

«قطار مسیر 60» که با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است، از هشتم دی ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد. این فیلم دریچه­ای باز و بی ­طرفانه است به وقایع حوزه موسیقی ایران در دهه اول انقلاب از دو ‌زاویه دید؛ دولت و مردم. تقابل­ها، تضادها و همراهی­ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‌پاپ. حسام الدین سراج، کیوان ساکت، نادر مرتضی پور، صادق آهنگران، رامین بهنا، ‌محمد گلریز، مهرداد کاظمی، علی مرادخانی، ناصر فرهودی، جهانگیر زمانی، علی اکبر قاضی­زاده، فروغ بهمن پور، نعمت الله گلزار، حبیب الله معلمی، همایون رحیمیان، محمد میرزمانی و  ‌جمشید عزیزخانی افرادی هستند که در این مستند 93 دقیقه­ای از مسیری که موسیقی در ایران دهه شصت شمسی طی کرده است، می­گویند.   ‌

عوامل مستند «قطار مسیر 60» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: کتی جهانگیری، تدوینگر و صداگذار: فرشاد اکتسابی، مدیرتولید: اکبر آقامحمدی، تصویربرداران: محمد رضایی، رسول رفیع زاده، صدابردار: هومن جهانشاهی،آهنگساز: امید فتح الهی، طراح پوستر: بهزاد خورشیدی، عکاس : اکبر آقامحمدی‌، مشاور رسانه­ای: سعیده الله دادی

نشست خبری­ این فیلم مستند روز یکشنبه دوم دی ماه ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

 

نظر شما