مجید اخشابی در بررسی موسیقی خیابانی (بخش دوم)

کنسرت های خیابانی به زیر ساخت های فرهنگی نیاز دارد

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۸:۲۵:۱۷
کد خبر: ۷۸۹۹۳۷
کنسرت های خیابانی به  زیر ساخت های فرهنگی نیاز دارد
بستر سازی های فرهنگی و اجتماعی لازمه اصلی ایجاد فضای مناسب برای اجرای کنسرت های خیابانی می باشد و شرایط فعلی با فعالیت های رسانه ای و انعکاس دهندگان مطبوعاتی در آگاه سازی مردم باید بهبود پیدا کند .

مجید اخشابی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی برنا درباره بر گزاری کنسرت های خیابانی اینگونه گفت :

پیش از آنکه این مبحث یک جنبه سودمندی و فایده  داشته باشد ، به نظر می رسد که جنبه تبلیغاتی و بهره برادی دارد . کنسرت خیابانی  فضا و مکان و شرایط و کیفیت  لازم  باید داشته باشد  . اینکه صرفا کسی در خیابان کنسرت برگزار کند، خیلی مولفه های کیفی  و فرهنگی را نمی توان بر آن متصور شد این نیاز به یک هماهنگی و یک زیر ساخت فرهنگی دارد . 

وی گفت: اینگونه که هر کسی در پارک و یا خیابانی اقدام به برگزاری کنسرت بکند و همه چیزبرای اجرای خوب مهیا باشد امکان پذیر نیست. و الان به نظر می رسد که همه از ابعاد تبلیغاتی به این برنامه می نگرند نظر بنده این است که باید شرایط مهیاتری باشد تا بتوان یک اجرای در خور مردم در سطح شهر انجام داد . از آنجایی که همین کنسرت های سالنی ما هنوز دارای مشکلات بسیاری است فعلا در رفع این مشکلات اقدام شود تا در شرایط مناسبی به برگزاری کنسرت خیابانی پرداخته شود . 

اخشابی در پاسخ به این سوال که مدخل ایجاد فضای مناسب برای دریافت مجوزهای لازم می توانند نوازندگان خیابانی باشد گفت : نه این نمی تواند اعتبارکافی برای دست یابی به نتایج مطلوب باشد . به هر حال ارزیابی های کلی و بررسی های لازم از معبر فرهنگ سازی با استفاده از حضور خود هنرمندان  لازم و ضروری است .

اخشابی افزود: بستر سازی های فرهنگی و اجتماعی لازمه اصلی ایجاد فضای مناسب برای اجرای کنسرت های خیابانی می باشد و شرایط فعلی با فعالیت های رسانه ای و انعکاس دهندگان مطبوعاتی در آگاه سازی مردم باید بهبود پیدا کند . 

این خواننده موسیقی ایرانی گفت : اجرای کنسرت خیابانی باید در شان و جایگاه به حق مردم در شرایط مناسب از طرف خوانندگان و موسیقی دانان با تجربه برگزار گردد تا مردم بتوانند لذت کافی و وافی  از دیدن کنسرت در فضای باز را تجربه کنند . وجود مکان مناسب با سیستم های مناسب صوتی خود یک مسئله مهم در اجرای برنامه زنده موسیقی است که باید تمامی امکانات سیستم های صوتی برای صداسازی مناسب فراهم شود .

مجید اخشابی در پایان ضمن اینکه از حمایت ارگانها و نهادهای ذیربط در داشتن برنامه های فرهنگی برای مردم صحبت کرد افزود: اجرای کنسرت رایگان باید به حمایت خانه ی موسیقی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دفتر موسیقی ، معاونت های زیربط صورت بگیرد تا همه مردم بتوانند از بودن در فضای مناسب کنسرت ها لذت ببرند و استفاده کنند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز